جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
استاندار اردبیل :
عجب شیر ما - استاندار اردبیل با اشاره به وجود انسان های خلاق در اردبیل خواستار فراهم شدن شکوفایی افکار بکر نهفته آنان به منظور پیشرفت و توسعه این استان شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مجید خدابخش در نشست با دانشگاهیان و اساتید استان اردبیل افزود : در جهان امروز این فکر خلاقانه و ابتکاری است که درآمدهای سرشار را نصیب صاحبان چنین اندیشه ها نموده و موجب پیشرفت و رفع مشکل های اقتصادی جامعه می شود.
وی اظهار کرد: وجود افکار خلاق و استفاده مفید از آنها می تواند در هر زمینه ای اعم از فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی ،فرهنگی و تولیدی سبب موفقیت افراد در کار و فعالیتشان شود.
وی با بیان اینکه انسان های با استعداد و خلاق و دارای روان و احساس لطیف و قوی زیادی در همین استان اردبیل وجود دارند تاکید کرد: موضوع و مسائل زیادی برای فعالیت در منطقه وجود دارند و وظیفه ما مدیران و مسوولان است که فرصت کارهای ابتکاری را برای این فرهیختگان فراهم نماییم.
او همچنین با بیان اینکه درآمد سالانه کشورها از فرآوری و صادرات انواع سنگ های قیمتی و طبیعی مانند فیروزه ،زمرد ، یشم ، عقیق و نظایر آن بیش از یک هزار میلیارد دلار است، افزود : در استان اردبیل و ازجمله در شهرستان نمین منابع سرشاری از این سنگ ها وجود دارد.
استاندار اردبیل گفت: همگان برای باز نمودن راه پیشرفت و توسعه این استان مسوول می باشیم و باید به عنوان انسان هایی که قصد دگرگونی مطلوب فضای جامعه در زمینه های مختلف را دارند همکاری و همفکری کرده و ساز و کار مناسب برای این منظور را فراهم کنیم.
خدابخش تشریح کرد: در صورت فراهم نشدن زمینه و فرصت استفاده از این خلاقیت ها بطور یقین قسمت اعظمی از این نعمت های ارزشمند به سوی کشورهای دیگر روانه خواهند شد.
وی بیکاری دانش آموختگان دارای مدارک عالی را از معضل جامعه امروز دانست و اظهار کرد : اکثر این افراد متقاضی کار و به خصوص عضویت در هیات علمی دانشگاه ها هستند اما مگر مراکز آموزش عالی کشور به چه تعداد استاد نیاز دارند؟
وی افزود : این درحالیست که بهترین و مناسب ترین راه برای اشتغال این افراد آشنایی و فراگیری آنان با قوانین بین المللی ، شیوه های تجارت ، صادرات و فعالیت های ابتکاری درآمدزای مجاز در فضاهای مجازی می باشد.
وی در پایان ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر پیشرفت های شگرف در عرصه های مختلف علم و دانش را از دست آوردهای ارزشمند انقلاب دانست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این نشست که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل تشکیل شد جمعی از اساتید ؛ صاحبنظران و چهره های دانشگاهی این استان ضمن ارایه گزارشی از مشکل و معضل های گوناگون منطقه پیشنهادهای مفیدی را برای رفع آنها مطرح کردند.
استاندار اردبیل با شنیدن کامل سخنان این افراد گفت: بطور یقین از اینگونه نشست ها برای من و همکارانم سرمشق های اجرایی شایسته ای نصیب می شود که هرچند عملی شدن همه آنها ممکن نمی باشد اما می توان با طرح در نشست های کشوری تا اندازه ای زمینه تحقق آنها را فراهم کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: