جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
عجب شیر ما - چهار طرح تولیدی و صنعتی در سومین روز از دهه مبارک فجر با 174 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، استاندار آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت ما در هر زمینه ای برای استقلال کشور هزینه داده و حماسه آفریده ایم و اکنون نوبت خلق حماسه در عرصه اقتصادی است.
قربانعلی سعادت با اشاره به این که استقلال اقتصادی نیازمند صبر و سربازان کارآمد و با همت است، افزود: اقتصاد ما باید درون زا و برون نگر باشد و همه واحدهای تولیدی ما باید با افق دید صادرات فعالیت کنند.
وی ادامه داد: ما امکانات و ظرفیت بالایی برای صادرات داریم و جوانان ما نیز نیاز به اشتغال در واحدهای تولیدی دارند ولی باید بستر این امر نیز فراهم شود.
وی واحدهای تولیدی و صنعتی بهره برداری شده در ارومیه را الگویی مناسب برای کارآفرینان و سرمایه گذاران دانست و بیان کرد: در دوران پسابرجام امید زیادی برای رونق تولید و اقتصاد کشور داریم.
وی اظهار کرد: ما وظیفه داریم که دست همه سرمایه گذاران و کارآفرینان را بگیریم و این تکلیفی است که بر اساس حفظ استقلال اقتصادی کشور بر دوش ما گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: ما در زمینه توسعه سیاسی و استقلال ملی توانسته ایم وضعیت خود را در دنیا تثبیت کنیم و اکنون زمان توجه ویژه به توسعه اقتصادی است تا اقتدار خود را کامل کنیم.
سعادت همچنین گفت: ما اگر نتوانیم استقلال اقتصادی خود را کسب و حفظ کنیم، دشمن ما را باز به خود وابسته خواهد کرد.
وی با تقدیر از همت و تلاش تولیدکنندگان واحدهای صنعتی که با وجود مشکلات در تامین مالی و منابع اولیه همچنان فعال هستند، افزود: فارغ التحصیلان بیکار زیادی داریم که اگر امکانات اولیه فراهم شود، هر کدام می توانند چند نفر را شاغل کنند.
وی تولیدکنندگان را رزمندگان جبهه اقتصاد و کارآفرینی خواند و بیان کرد: ما باید با نیاز سنجی در منطقه به سمت تولیدات صادرات محور برویم و برای صادرات محصولات تولیدی نیز باید راه باز شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: علاوه بر چهار تا پنج میلیون بیکار فعلی، سالانه یک میلیون نفر تحصیل کرده بیکار نیز به تعداد بیکاران افزوده می شود.
جواد جهانگیرزاده 45 درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: ما باید تا شش سال آینده نرخ بیکاری خود را از طریق افزایش نرخ توسعه کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: هیچ کشوری در منطقه ظرفیتی مثل ایران برای توسعه ندارد ولی ضروری است که بین نیروهای فعال داخلی در همه عرصه های زندگی اجتماعی انسجام به وجود بیاید و از مچ گیری و بهانه جویی پرهیز شود.
وی اظهار کرد: ملت ما در عرصه سیاسی فتوحات زیادی داشته و لازم است که در عرصه اقتصادی نیز فتوحاتی به دست بیاوریم.
وی بازگشت به روزهای درخشان ایران را نیازمند اتحاد ملی دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم که دست تولیدکنندگان را بگیریم و باید با کمک به دولت، رفاه شایسته ای را برای مردم رقم بزنیم.
به گزارش ایرنا، امروز در سومن روز از دهه مبارک فجر چهار طرح تولیدی و صنعتی با مجموع 174 میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.
طرح صنعتی مروارید، تولید کننده پودر لباسشویی و محصولات شوینده با 12 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال 25 نفر نخستین طرحی بود که امروز با حضور مسوولان استانی آذربایجان غربی در شهرک صنعتی شماره 2 ارومیه بهره برداری شد.
فاز 2 شرکت تولید قیر صنعتی و عایق های رطوبتی بام گستران ارومیه که محصولات آن به 10 کشور خارجی صادر می شود، دیگر طرح افتتاح شده امروز در ارومیه بود.
این طرح صنعتی با 75 نفر اشتغال و 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری و با زیربنای شش هزار مترمربع و با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن در نزدیکی روستای طلاتپه ارومیه احداث شده است.
واحد صنعتی اروم تکسان صنعت، تولید کننده محصولات جانبی تولید لباس با 30 ملیلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال 20 نفر سومین طرح بهره برداری شده در سومین روز از دهه مبارک فجر در ارومیه بود.
همچنین امروز واحد صنعتی درب های اتوماتیک و سازه ها و کرکره های برقی در فاز 2 شهرک صنعتی ارومیه با 52 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 20 نفر به بهره برداری رسید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: