چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
عجب شیر ما - فرماندار بیله سوار از ایجاد زمینه های اشتغال برای یک هزار و 500 نفر با افتتاح پروژه های دهه فجر در این شهرستان خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، آرام حلیم گفت: همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع 30 پروژه با اعتبار 880 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که زمینه کاهش بیکاری در بیله سوار را فراهم می کند.
وی افزود: از این میان 6 پروژه در حوزه اقتصادی است که برای اجرای آنها 150 میلیارد ریال هزینه شده؛ همچنین پروژه کانال اصلی سد خداآفرین از کیلومتر 55 تا 65 با اختصاص اعتبار 370 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی خواهد شد.
فرماندار بیله سوار در تشریح پروژه های در دست اجرا و تعریف شده بخش آب این شهرستان بیان کرد: پایاب سد خداآفرین که از زمان آغاز در سال 1383 تا 92 تنها یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده بود، در دولت یازدهم تاکنون یک هزار میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته است.
او اضافه کرد: در جریان سفر دکتر روحانی به استان اردبیل یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی در جهت تبدیل 62 هزار هکتار از زمین های دیم شمال استان به کشت آبی اختصاص یافت که 42 هزار هکتار آن در محدوده بیله سوار است.
حلیم عنوان کرد: عملیات اجرایی ناحیه دوم این پروژه در 12 هزار و 500 هکتار کلنگ زنی شد که 11 هزار هکتار آن در محدوده بیله سوار قرار داشته و پس از بهره برداری ، زمین های کشاورزی در منطقه به صورت هوشمند قطره ای آبیاری خواهد شد.
وی بیان کرد: ناحیه سوم عمرانی به مساحت 21 هزار هکتار نیز تا پایان سال کلنگ زنی خواهد شد که 6 هزار هکتار آن در محدوده این شهرستان واقع می باشد.
به گفته وی ، سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت تدبیر و امید طی چهار سال برای 30 هزارنفر فرصت شغلی ایجاد می کند.
فرماندار بیله سوار با اشاره به اختصاص 2 هزار و 800 میلیارد ریال به بخش خاک شهرستان بیله سوار به میزان 10 هزار هکتار در سال جاری گفت: یک هزار هکتار از این زمین ها برای احداث شهرک گلخانه ای اختصاص داده شده است.
او افزود: در این شهرک مجتمع های بزرگ گلخانه ای مبتنی بر کشاورزی دانش بنیان با فناوری های نوین احداث می شود که در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
حلیم با اشاره به اعمال معافیت های مالیاتی و گمرگی برای سرمایه گذاران شهرک گلخانه ای، هدف نهایی محصولات تولیدی را صادرات به بازار کشورهای همسایه، حوزه قفقاز و بازار 300 میلیون نفری روسیه عنوان کرد.
وی ادامه داد: در دولت گذشته برنامه ای برای آبیاری علمی و نوین زمین های کشاورزی یا جلوگیری از هدر رفتن آبهای سطحی و مرزی وجود نداشت و از این رو نسبت به مطالعه سدی با حجم 40 میلیون مترمکعب با صرف اعتبار 10 میلیارد ریال در شهرستان اقدام شده است.
فرماندار بیله سوار با اشاره به ظرفیت آبی و 90 هزار هکتار خاک حاصلخیز به عنوان ظرفیت ممتاز این شهرستان اضافه کرد: مطالعات در این زمینه 80 درصد پیشرفت داشته و با تامین اعتبار پروژه از محل پایاب سد خداآفرین این پروژه اوایل سال 1395 کلنگ زنی خواهد شد.
او تشریح کرد: اصلاح سیستم آبیاری 2 هزار و 730 هکتار از زمین های کشاورزان و شرکت کشت و صنعت پارس با اعتبار 550 میلیارد ریال و تسهیلات بلاعوض 85 درصدی بانک کشاورزی در دست اقدام است که از این طریق برای 550 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
حلیم در تشریح پروژه های در دست اقدام در این شهرستان گفت: 20 هکتار زمین برای کشت مکانیزه خیار خاردار، کدو و گوجه در اختیار یک سرمایه گذار داخلی قرار گرفته و 150 میلیارد ریال از 210 میلیارد ریال هزینه آن از محل تسهیلات بانکی تامین می شود و این چروزه بزرگ بازار روسیه را هدف گرفته است.
وی افزود: 400 هکتار زمین برای ایجاد واحد گلخانه ای در بیله سوار به یک شرکتی هلندی در نظر گرفته شده که اوایل سال آینده امید می رود این پروژه سرمایه گذاری به نتیجه رسیده و عملیات آن آغاز شود.
فرماندار بیله سوار همچنین عنوان کرد: یک میلیارد ریال نیز از محل ماده 180 برای تجهیز 100 هکتار زمین کشاورزی در جهت اشتغال دانش آموختگان رشته کشاورزی در نظر گرفته شده که پس از بهره برداری بیله سوار مغان را می توان شهر گلخانه ای نام گذاری کرد.
او در ادامه از بهره برداری از یک واحد لبنیاتی با سرمایه گذاری 20 میلیارد و 500 میلیون ریال با ظرفیت اشتغال 50 نفر طی آیینی در دهه فجر خبر داد.
حیلم همچنین با اشاره به وجود هشت چاه قیر در بیله سوار، از تمایل یک شرکت از اروپای شرقی برای فعالیت در این زمینه به شرط تعیین تکلیف دستگاه قضایی در زمینه اکتشاف آن خبر داد.
فرماندار بیله سوار همچنین از سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی برای احداث یک واحد تولید کودهای آلی خبر داد که به گفته وی تا کنون 120 میلیارد ریال آن تامین شده و می تواند برای 48 نفر شغل ایجاد کند.
وی با تاکید بر توسعه راه ها برای استفاده از گمرک بیله سوار به عنوان فرصتی برای استان گفت: برای مطالعه احداث بزرگراه قفقاز 120 میلیارد ریال در سال جاری اختصاص یافته و امید می رود عملیات اجرایی این پروژه نیز در سال آینده کلید بخورد.
حلیم در تشریح دستاوردهای دولت یازدهم گفت: در 2 سال گذشته 15 کیلومتر راه روستایی در شهرستان احداث شده و هم اکنون روستای بدون راه در بیله سوار وجود ندارد.
او با بیان اینکه تا سال گذشته تنها به 23 روستا در این شهرستان گاز رسانی شده بود، عنوان کرد: 17 روستا در سال 1393 از نعمت گاز برخوردار شدند و امسال نیز پروژه گازرسانی 6 روستا به بهره برداری می رسد؛ گازرسانی به 51 روستا نیز با اعتبار 81 میلیارد ریال جزو برنامه است.
فرماندار بیله سوار تشریح کرد: تاکنون طرح هادی 24 روستا با اعتبار 37 میلیارد ریال عملیاتی و مطالعه طرح هادی 75 روستا با اعتبار 11 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.
وی اضافه کرد: چهار هزار و 675 واحد مسکونی شهرستان بیله سوار با 660 میلیارد ریال تسهیلات بهسازی شده؛ 705 واحد انفرادی و 541 واحد 99 ساله نیز با تسهیلات 250 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.
حلیم همچنین بیان کرد: پست برق 60 کیلو واتی بیله سوار با اعتبار 240 میلیارد ریال در آستانه بهره برداری قرار دارد؛ برای جلوگیری از نوسان برق 14 ترانس با اعتبار چهار میلیارد و 800 میلیون ریال در روستاها نصب شده و ژنراتور پنج مگاواتی نیز با اعتبار 120 میلیارد ریال به زودی عملیاتی می شود.

برچسب ها: اشتغال ، بیله سوار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: