دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
معاون سیاسی وزیر امور خارجه:
عجب شیر پرس – علی باقری درباره مذاکرات هشتم آذر در وین گفت: موضوع اصلی پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های غیرقانونی این کشور است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز سه‌شنبه در اولین مقصد سفرش به چند کشور اروپایی در پاریس با فیلیپ ارورا مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد، در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما در این باره عنوان کرد: همانطور که می‌دانید فرانسه در آغاز سال جدید میلادی و در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد و طبیعتا یک نقش آفرینی فراملی می‌تواند داشته باشد.
وی اضافه کرد: در این زمینه به نظر من یک فرصت بسیار مناسبی است هم برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه و همین طور نقش آفرینی فرانسه هم در تعاملات منطقه‌ای و همین طور در مسیر مذاکراتی که ما در هشتم آذر ماه در وین با ۱+۴ خواهیم داشت.
باقری همچنین اعلام کرد که گفتگو‌های مشروح، صریح و جدی و سازنده و رو به جلویی را با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه داشته است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره اظهارات «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه مبنی بر این‌که مذاکرات احیای برجام باید از جایی که تا ۲۰ ژوئن رسیده بود از سر گرفته شود، بیان کرد: ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، چون موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت به طور کامل توافق حاصل شد.
این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی که الان پیش رو داریم پیامد‌های ناشی از خروج آمریکا از توافق برجام است که آن پیامد‌ها فقط منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.
گفتنی است مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ قرار است هشتم آذر ماه در وین برگزار شود. باقری پیش از این نیز به بروکسل سفر و با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و از آن جا به مسکو رفت و با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه ملاقات کرد. وی همچنین هفته گذشته با همتای چینی تلفنی گفتگو و بعد از گفت‌وگوی تلفنی با انریکه مورا توافق شد که مذاکرات هشتم آذر ماه در وین برگزار شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: