دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
عجب شیر پرس - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان پرچم‌دار مبارزه با استکبار و جوانان و نوجوانان ادامه دهندگان این مسیر استکبار ستیزی هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در آیین زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: دانش آموزان با روحیه استکبار ستیزی در روز ۱۳ آبان مقدمات پیروزی انقلاب را مهیا کردند.
وی ادامه داد: تعابیر بسیار امام راحل از این روز ارزشمند نشان از اهمیت این واقعه دارد. شهدای معلم و دانش آموزی که افتخار آفریدند، امروز تنها یادشان را گرامی نمی داریم و قدردان نیستیم، بلکه امروز با راهی که آنها آغاز کردند و ادامه دادند، پیمان می بندیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کار بزرگی که شهید فهمیده و دانشجویان راه امام انجام دادند، باید ادامه یابد. وقایعی مهم شهادت دانش آموزان، به ویژه تسخیر لانه جاسوسی پیام‌های بسیاری برای جهان و دستاوردهای بسیاری برای انقلاب داشته است.
وی افزود: در این روز توطئه‌ و جنایات آمریکا را باید به نسل جدید نشان داد؛ چرا که روحیه انقلابی در گرو استکبار ستیزی است.
مراسم نمادین نواختن زنگ استکبارستیزی صبح امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ تهران واقع در میدان پاستور برگزار شد.
در این مراسم زنگ استکبارستیزی یک بار توسط یک دانش آموز پسر و یک بار هم توسط سرپرست آموزش و پرورش نواخته شد.
هم زمان با این مراسم به دلیل غیرحضوری بودن آموزش مدارس، در ساعت هشت صبح زنگ استکبارستیزی در ۱۱۰ هزار مدرسه سراسر کشور نیز نواخته و به صورت زنده در شبکه شاد پخش شد.
در این مراسم دانش آموزان با پوشیدن لباس‌های نظامی سرود اجرا کردند و از برخی از دانش آموزان فعال در تشکل‌های دانش آموزی تقدیر شد و بیانیه تشکل‌های دانش آموزی توسط یک دانش آموز قرائت شد.
۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال  ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است. این روز تاریخی به نام روز بسیج دانش آموزی و استکبار ستیزی نام گذاری شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: