جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
رضایی ‌کوچی:
عجب شیر پرس – رئیس کمیسیون عمران مجلس از ساخت ۳۰۰ واحد پیش ساخته قبل از فرارسیدن فصل سرما برای مردم اندیکا، خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نظارت میدانی از منطقه زلزله زده اندیکا واقع در استان خوزستان گفت: در جریان این بازدید، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس و مسئولان اجرایی اعم از رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان اورژانس، هلال احمر، معاون وزیر کشور، رئیس سازمان راهداری و رئیس سازمان آب و فاضلاب کشور، معاون نوسازی مدارس کشور و تعداد دیگری از مسئولان اجرایی حضور داشتند.
وی افزود:باتوجه به در پیش بودن فصل سرما امکانات مردم زلزله زده مناسب نیست و هلال احمر باید چادرهای مجهز و باکیفیت به مردم تحویل بدهد. ازطرفی علی رغم گذشت  27 روز از زلزله متاسفانه هنوز در مرحله آوار برداری هستیم که بنیاد مسکن باید با سرعت بیشتری آوار‌برداری را به اتمام برساند.  همچنین مقرر شد تعداد 300 واحد پیش ساخته آماده و تحویل زلزله زدگان گردد تا در فصل سرما در آن مستقر شوند .
رییس کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دام مردم منطقه تصریح کرد: در بحث خوراک دام و محل های نگهداری آن مشکلات عدیده ای وجود دارد  که گزارش این موضوع در حال تهیه و پیگیری و حل  آن  نیز در دستور کار قرار گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مشکلات  مردم منطقه زلزله زده از نظر دسترسی به آب شرب به قبل از زلزله بر می گردد، اظهار داشت: زلزله در این منطقه سبب شده است تا مسئولان محرومیت های منطقه را از نزدیک ببینند چرا که این منطقه وضعیت اسفباری دارد و شرایط در آن بسیار سخت است و هر چه سریعتر باید اقدامات لازم انجام گیرد. بیش از50 درصد مردم روستا تحت پوشش کمیته امداد هستند و طبیعتاً توجه بیشتری باید به این منطقه صورت پذیرد.
وی از عزم جدی مجلس و دولت برای رفع مشکلات مناطق زلزله زده خبر داد و افزود:قرار است فردا در جلسه ای با حضور مسئولان  مشکلات موجود مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
بر اساس این گزارش؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که برای اطلاع از آخرین روند بازسازی در مناطق زلزله زده اندیکا به خوزستان سفر کرده بود در حاشیه بازدید ها از مراحل  پروژه دفع آب های سطحی و ساماندهی  فاضلاب شهر اهواز نیز دیدن کرد.
وی در این رابطه گفت: در حال حاضر اتمام این پروژه به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما روند تخصیص اعتبارات بسیار نامناسب و ضعیف بوده به نحوی که تاکنون تنها 30 میلیارد تومان پرداخت شده و این موضوع پیمانکاران را با مشکل مواجه کرده و نگرانیم پیمانکار کار را رها کند.
وی با ابراز تأسف از کندی روند این پروژه اظهار داشت: علیرغم وعده رییس جمهوری و تاکید بر اتمام این پروژه ظرف دو سال آینده با اینگونه تخصیص ها این امر میسر نخواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در ادامه این نظارت میدانی، از مناطق بافت فرسوده شهر اهواز نیز بازدید کردیم، شهرداری این شهر متاسفانه توان احیای بافت های فرسوده را نداشته و به کمک دولت نیاز دارد. بی تردید این موضوع را در جلسه های آتی کمیسیون عمران مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد از طرفی وزارت نفت نیز باید سهم صنایع آلاینده را به دهداری ها و شهرداری ها پردخت کند که متاسفانه پرداخت نکرده و هم اکنون حدود 30 هزار میلیارد تومان بدهکار است. این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد تا با پرداخت آن کمکی به دهیاری ها و شهرداری ها شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: