جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
عجب شیر پرس – طبق اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، فعالیت همزمان عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی و نیز فعالیت همزمان فریبا مددی به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون بدمینتون و سرپرستی فدراسیون اسکیت غیرقانونی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهر ماه سال ۹۸ به تصویب رسید و در آذر ماه همان سال نیز برای اظهارنظر و تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد تا پس از تایید، جهت اجرا به دولت ابلاغ شود، اما حدود ۲۰ ماه طول کشید تا نهایتا در شنبه ۱۲ تیر از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد که چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفته و مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشده تا این‌گونه به تایید شورای نگهبان برسد و در نهایت ۱۹ تیرماه بود که از سوی معاون اول سابق رییس جمهوری جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و اواخر مردادماه بود که از سوی این وزارتخانه جهت اجرا به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد.
بر اساس ماده ۱۸ اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، هیات رییسه بالاترین رکن اجرایی فدراسیون است و از ترکیب اعضای مشخص تشکیل شده است. بر اساس تبصره ۱ این ماده، رییس فدراسیون همزمان ریاست هیئت رییسه را نیز عهده دار است. در تبصره ۲ نیز آمده آست؛ دو نفر نواب رییس (یک نفر خانم و یک نفر آقا).
در تبصره ۱ این ماده نیز آمده است: اعضای هیئت رییسه به صورت همزمان نمی توانند در سایر فدراسیون‌ها «مسئولیتی» داشته باشند.
 
عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام همزمان به عنوان ریاست سازمان لیگ فدراسیون کشتی مشغول فعالیت است. همچنین فریبا مددی ۱۵ تیر ۱۴۰۰ بود که از سوی وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست فدراسیون اسکیت منصوب شد، وی پیش از این به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون بدمینتون منصوب شده بود.
بنابراین از زمان ابلاغ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران که به اواخر مردادماه سال جاری بازمی‌گردد، حضور همزمان این افراد در سمت‌های عنوان شده غیرقانونی و بر خلاف اساسنامه بوده است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: