چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان خبر داد:
عجب شیر پرس – رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان اظهار داشت:در پی سفر گروه پارلمانی از سوی مجلس وشورای اسلامی به پاکستان مقرر شد در آبان ماه وزیر تجارت و سرمایه گذاری این کشور به ایران سفر کند، همچنین در داخل نیز کارگروهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای تسهیل در امور دوکشور تشکیل شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی خاطر نشان کرد: قرار است در آبان ماه وزیر تجارت و سرمایه گذاری پاکستان طی سفری به کشورمان ضمن ملاقات با مقامات مختلف و وزرای اقتصادی در زمینه تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت و گو هایی انجام دهد.
وی افزود:بحث راه اندازی و فعال شدن اتاق تهاتر از جمله مسائل مهم این سفر است که قرار است به آن پرداخته شود همچنین تبادل کالا با بخش خصوصی دوکشور نیز در دستور کار فعالان اقتصادی در حاشیه این سفر قرار دارد.
وی در خصوص تشکیل کارگروه ویژه برای تسهیل امور دوکشور گفت:در جلسه ای با رئیس جمهور پیشنهاد شد کارگروهی برای توسعه و تسهیل روابط سیاسی اقتصادی و توسعه روابط دوکشور تشکیل شود و در اولین گام موضوع انتقال گاز ایران به پاکستان در آن مطرح شد و  مقرر شد این کارگروه به ریاست معاون اول تشکیل شود.
امیر آبادی با اشاره به ابعاد سیاسی روابط دوکشور نیز تصریح کرد:سفر هیئت پارلمانی ایران همزمان بود با سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و ملاقات های ایشان با مقامات دولتی و نظامی این کشور که توافقاتی در زمینه امنیت مرزها و توسعه گذرگاه ها و بازارچه های مرزی در این چارچوب صورت گرفت.
وی ادامه داد: وزیر کشور پاکستان هم در خصوص راه اندازی گذرگاه های جدید بین دوکشور و برنامه ریزی برای آن با هیئت ایرانی گفت و گو کرد همچنین حل مشکل ایرانیان زندانی شده در پاکستان نیز مسأله ای بود که میان دوکشور قابل پیگیری است و گارگروه ویژه تشکیل شده این مسائل را دنیال خواهد کرد.
نماینده مردم قم خاطر نشان کرد:بحث کمیته کاری میان دو معاون  وزیر کشور ایران و پاکستان و تشکیل کارگروه ویژه با تمرکز به  موضوع انتقال گاز اقدامات مهمی است که در چارچوب روابط ایران و پاکستان در حال پیگیری است و این کارگروه متشکل از معاون اول، وزاری اقتصادی و رئیس گروه دوستی پارلمانی با سفر وزیر پاکستانی گام های عملی خود را برمی دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: