جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:
عجب شیر پرس - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در جمع روسای هیات های ورزشی استان گفت: نگاه به المپیاد استعدادهای برتر، آینده نگرانه باشد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، افشین خوش گوار امروز چهارشنبه(۵ آبان ماه) در نشست هماهنگی شرکت در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت استان و روسای هیات های ورزشی، نواب، رئیس و مسئولان انجمن های ورزشی آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اهمیت شکل گیری واقعی تعامل همه جانبه میان ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و نقش آن در استعدادیابی و نخبه پروری ورزشی گفت: نگاه به حضور تیم های استان در سومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر، بایستی با دو رویکرد در ورزش استان صورت گیرد. نگاه اول دراز مدت و مبتنی بر پشتوانه سازی و حفظ استعدادهای ورزشی باشد و در بعد دوم نیز کسب نتایج درخور و شایسته تیم های استان مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای تحقق اهداف این دو دیدگاه بایستی با برنامه ریزی مشخص و در یک چارچوب تعیین شده، همه ظرفیت ها و پتانسیل ها را به کار گیریم. در ۷ رشته ورزشی ووشو، تکواندو، جودو، شطرنج، دو و میدانی، ژیمناستیک و شنا که مسابقات آن با محوریت آموزش و پرورش برگزار می شود، استعدادهای چشمگیر و فراوانی وجود دارند که چشم انتظار حمایت های آگاهانه و حرفه ای ما مسئولان هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، نتایج چند سال اخیر آموزش و پرورش در مسابقات ورزشی و ورزش و جوانان در اولین و دومین المپیاد استعداهای برتر را عاملی مهم در موفقیت مسابقات پیش رو عنوان کرد و افزود: همراهی و همکاری همه سطوح، ایجاد باورمندی و اعتقاد به خرد جمعی و کار گروهی و نظارت بر فعالیت ها، لازمه شکل گیری موفقیت در سومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر می باشد.

در ادامه جلسه محمد طاهر فیضی، رئیس های ورزش دانش آموزی استان نیز با اشاره به لزوم آغاز برنامه های اجرایی و طراحی تقویم اجرایی گام به گام برای آماده سازی تیم های استان در هر دو بخش دختران و پسران گفت: مسابقات در ۷ رشته پسران و ۵ رشته دختران قرار است در بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار شود. در این راستا هیات های ورزشی بایستی تا ۱۵ آبان ماه نسبت به برگزاری مسابقات انتخابی و تا ۲۰ آبان ماه نفرات برتر را به هیات دانش آموزی معرفی کنند.

فیضی از طراحی برگزاری سه مرحله اردوی آماده سازی خبر داد و گفت: با نظر هیات های ورزشی استان، افزایش تعداد اردوهای آماده سازی وجود دارد.

رئیس هیات ورزش دانش آموزی، ارزیابی و نظارت بر آماده سازی تیم ها را ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: در این راستا برای هر رشته یک کارگروه نظارتی و تخصصی متشکل از نمایندگان هیات های ورزش دانش آموزی و هیات مربوطه، مربیان تیم و یک خبره ورزشی تشکیل می شود.

هیرش اسماعیل زاده رئیس اداره ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشریح و تبیین آیین نامه سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان در المپیاد سوم، معطوف به رشته های المپیکی شده است و این فرصتی مناسب برای کردستان است تا پایه ریزی لازم برای حضور ورزشکاران استان در المپیک و بازی های آسیایی آینده را انجام دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: