دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
عجب شیر پرس - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، گفت: برای بحث رسیدگی به مشکلات روستای رانش دیده حسین آباد کالپوش در حوزه های مختلف تاکنون بالغ بر ۸۰‌میلیارد تومان‌اعتبار هزینه شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، علیرضا شریفی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان اینکه زمان در بحث رسیدگی به‌مشکلات روستای حسین‌آباد کالپوش از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است، اظهار کرد: هر ۲۰ روز باید طی برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، رصد اقدامات در حوزه روستای حسین آباد کالپوش به صورت مدیریت پروژه ای، صورت‌گیرد.
وی افزود: اسکان ‌موقت در فاز اول بحثی حائز اهمیت است و امکانات استقرار در فاز اول توسط دستگاه های خدمات رسان و اجرایی باید هرچه سریعتر فرآهم شود.
شریفی نژاد در ادامه تاکید کرد: آوار برداری از مخروبه ها در سطح روستا به صورت جدی پیگیری و توسط دستگاه های اجرایی و بنیاد مسکن‌انقلاب اسلامی انجام شود.
وی تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس، راه و شهرسازی شرق استان و سایر دستگاه های متقاضی، از طریق راه ها کارشناسی و در صورت وجود، تامین و مساعدت شود.
سرپرست ‌معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در پایان ضمن تاکید بر مساعدت همه جانبه با اهالی منطقه حسین آباد کالپوش، گفت: زیرساخت فناوری اطلاعات در روستای حسین آباد کالپوش و منطقه جدید فرآهم شده که جای تقدیر و تشکر دارد و نیاز است تلاش کنیم ‌تا از حوادث مشابه این ‌چنینی جلوگیری شده و طی ارتباط تنگاتنگ با ستاد مدیریت بحران و حضور در محل، رضایت نسبی ساکنین منطقه جلب شود.

همچنین ملایری، فرماندار شهرستان میامی گفت: در فاز اول بازسازی روستای حسین‌آباد کالپوش، ساخت ۱۱۳ واحد مسکونی برای خسارت دیدگان در دستور کار قرار رفت و عملیات عمرانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم ۱۸ هکتار زمین برای ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی دیگر برای خسارت دیدگان در نظر گرفته شد ادامه داد: ادارات نباید منتظر بودجه استانی و شهرستانی برای تکمیل واحدهای اداری و آموزشی منطقه کالپوش باشند.

فرماندار میامی گفت: در فاز سوم برای احداث منزل مسکونی برای ۳۵ نفر جامانده از کسانیکه خسارت دیده اند، ۱۸ هکتار زمین نیاز است که به بنیاد مسکن معرفی شده است.

خداداد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز گفت:بر اساس گزارش های فنی، زمین لغزه در روستای حسین‌آباد کالپوش بر اثر چندین عامل و ترکیب فرآیند هایی از جمله مهم ترین آن، بارندگی بی سابقه در آن برهه بالغ بر ۷۰۰ میلیمتر بود که بوقوع پیوست.

وی افزود: ۳۲ جلسه با ۱۵۷ مصوبه ویژه حسین آباد کالپوش در حوزه ستاد پیشگیری و قرارگاه عملیاتی تا ۳۰ آذر ۹۸ برگزار شد و پس از آن اسکان موقت به پایان رسید و بازسازی شروع شد.

خداد با بیان اینکه اسکان اضطراری و موقت با همکاری بنیاد مسکن و تخصیص اعتبار اضطراری، انجام شد ادامه داد: سپس جابجایی روستا مطرح و طی یک فرآیند زمانبر و پیچیده اجرایی شد که امروز به این‌ مرحله فعلی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در خصوص روستا و شهرک جدید طی بازدید اخیر که در تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۰ انجام شد وجود دارد که این جلسه به منظور بررسی این موارد و رسیدگی به آنها، با حضور دستگاه های متولی امر برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت:تا به امروز بالغ بر حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث مشکل روستای حسین آباد کالپوش هزینه شده است و این فرآیند همچنان ادامه دارد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: