جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
عضو شورای شهر:
عجب شیر پرس - یکی از اعضای شورای شهر قزوین گفت: بازارچه دائمی زنان قزوین در حال حاضر در منطقه‌ای قرار گرفته است که امنیت، رفاه، نورپردازی خوبی ندارد و رفت و آمد برای بانوان سخت است بنابراین باید منتقل شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حسین صلح‌جو در جلسه شورای شهر قزوین که شب گذشته چهارم آبان برگزار شد، تصریح کرد: این بازارچه جانمایی خوبی نشده است و در حال حاضر در مکانی قرار دارد که امنیت، رفاه، نورپردازی خوبی ندارد؛ بازارچه به نام زنان است و باید به گونه‌ای طراحی شود که زنان بتوانند در هر ساعت از روز و پاسی از شب از آن بهره ببرند.
وی افزود: در مکان این بازارچه زنان احساس امنیت و آرامش ندارند، باید دید آیا خودمان اجازه می‌دهیم که خانواده‌مان از ساعت ۱۸ در این محل با احساس امنیت رفت و آمد داشته باشند؟ مکان در نظر گرفته شده پرت‌ترین محل و بدون پاخور است.
این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: قیمت هر کیوسک این بازارچه ۸۰ میلیون تومان عنوان شده است باید بررسی کنیم که آیا این میزان ارزش دارد، محل این بازارچه باید بهترین مکان باشد مردم بتواند حتی در شب با احساس امنیت خرید کنند بنابراین باید بازارچه به محلی منتقل شود که امنیت بیشتری دارد به نظر می‌رسد بلوار پرستار پیشنهاد خوبی باشد، لازم است قبل از تصویب آیین‌نامه جابه‌جایی صورت بگیرد.
بازارچه باید منتقل شود
فاطمه اشدری دیگر عضو شورای شهر نیز در این خصوص بیان کرد: باید دید چه مطالعاتی صورت گرفته و آیا کار پیوست فرهنگی دارد، توجیه اقتصادی و مکانی طرح از نظر فرهنگی باید بررسی شود که چه باری از دوش بانوان برداشته شده است.
وی افزود: آیین‌نامه بازارچه مرتبط با توانمندسازی زنان است باید دید آیا بازارچه امنیت شغلی را نیز فراهم کرده است، عدم فروش مناسب و بار ترافیکی مسئله‌ساز است و باید جانمایی به درستی صورت بگیرد، اینکه اعضای شورای پیشین فی‌البداهه پروژه این‌ چنینی را در مکانی احداث کنند به معنای این است که بودجه شهرداری هدر رفته است، بودجه شهرداری بیت‌المال و حق‌الناس است که باید برای بانوان آسیب دیده و آسیب‌پذیر هزینه شود، باید تمام فاکتورها بررسی شود و بازارچه به‌جای بهتری منتقل شود.
این عضو شورای شهر یادآور شد: بازارچه باید محل فروش محصولات سرپرست خانوار با شرایط خاص باشد، کمیسیون شهرسازی باید بررسی و محل مناسب را شناسایی کند، باید بازارچه را منتقل کنیم، نورپردازی و سایر مسائل را می‌شود تغییر داد اما باید مکانی انتخاب شود که پاخور داشته باشد، باید فضایی را ایجاد کنیم که درآمدزایی داشته باشد.

حذف صورت مسئله درست نیست
قاسم اللهیاری عضو شورای شهر قزوین نیز در این خصوص گفت: نباید صورت مسئله را حذف کرد و به جای جابه‌جایی باید به مشکلات رسیدگی کرد، این بازارچه و نحوه واگذاری غرفه‌ها دچار مشکل است که باید حل شود پاک کردن صورت مسئله درست نیست.
فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس عضو شورای شهر قزوین نیز در این جلسه یادآور شد: آیین‌نامه بازارچه دائمی زنان ۲ بار اصلاح شده است، سه هفته است که باید رأی‌گیری شود، قرارداد سه ماهه بوده و مهلت تمام شده است باید با توجه به ضرورت موضوع سریع تصمیم‌گیری شود.
وی افزود: اصلاحیه آخر آیین‌نامه بررسی شود و با توجه به ضرورت موضوع باید به سرعت تصمیم‌گیری کنیم، این بازارچه بعد از تلاش ۲ ساله بانوان شورای شهر قبلی به ثمر رسید، مکان‌یابی ممکن است خوب نباشد اما در نظر بگیرید زمان زیادی صرف شده تا این بازارچه به ثمر برسد.
رئیس شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: همواره در جهت حمایت از اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار تلاش شده است اما در مرحله اجرا کسی کمک نمی‌کند، اگر نگاه جابه‌جایی است حرکتی است که هزینه مضاعفی دارد و باید برای این کار مسائل و آیین‌نامه‌ها بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: