پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
توصیه تعاون روستایی به کشاورزان خراسان جنوبی:
عجب شیر پرس - مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از زرشک کاران خواست برای جلوگیری از سود دلالان، محصول زرشک خود را خشک بفروشند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، وحید ضیائیان احمدی، سه شنبه شب ۴ آبان به رسانه‌های گروهی گفت: تعاون روستایی خراسان جنوبی سال گذشته هزار تُن زرشک خشک از کشاورزان خریداری کرد.

وی بیان کرد: طبق قیمت گذاری از بازارهای شهرهای کلان کشور ، امروز خرید زرشک تَر کیلویی ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم زرشک خشک با برگ ۴۵ هزار تومان و بدون برگ تا ۵۵ هزار تومان خریداری شد.

وی افزود: با توجه به نشانه‌های مثبتی که از بازار دریافت می‌شود قیمت‌ها در بازار زرشک در حال ترمیم است که از تمامی زرشک کاران درخواست می کنیم در شرایط فعلی محصول زرشک خود را درصورت نداشتن بارگاه پس از خشک کردن در خرمن‌ها ، با قیمت مناسب تری به فروش برسانند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه زرشک پفکی (زرشکی که در بارگاه‌های زرشک به صورت بهداشتی و استاندارد خشک می‌شوند) از قیمت بالاتری برخوردار است، اظهار کرد: هم اکنون هرکیلوگرم زرشک پفکیِ پارسال با قیمت تا ۸۵ هزار تومان خریدار دارد.

وی با بیان اینکه زرشک در بارگاه های زرشک به مدت چهار ماه زمان نیاز دارد تا به زرشک پفکی اعلا تبدیل شود، افزود: قیمت واقعی زرشک بالاتر از قیمتی است که هم اکنون تعدادی از دلالان از کشاورزان خرید می‌کنند ضمن اینکه تقاضا برای خرید زرشک خشک بشدت در حال افزایش است و درصورت شدت نگرفتن شرایط کرونایی در کشور، تا چند ماه آینده نیز قیمت زرشک پفکی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ضیائیان احمدی گفت: در این شرایط توصیه ما به تمامی کشاورزان این است که از فروش زرشک تازه خودداری کرده و اقدام به خشک کردن زرشک به شکل اصولی کنند، که قطعا با توجه به افزایش رونق قیمت زرشک، عواید قابل توجهی از فروش آن دریافت خواهند کرد.

وی با بیان امسال تعاون روستایی استان به علت تخصیص نیافتن اعتبار خرید زرشک در سال گذشته، به صورت مستقیم زرشک کشاورزان را خریداری نمی‌کند، تصریح کرد: تعاون روستایی بازارهای خرید زرشک در مشهد را شناسایی کرد و با ارسال نمونه‌های محصول از کشاورزان برای خرید زرشک از کشاورزان اقدام می‌کند.

ضیائیان احمدی یادآور شد: با زرشک کاران با مرجعه به تعاون روستایی و ارسال نمونه محصول به مشهد به خریداران این محصول متصل می‌شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: