پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: وجود پرونده های قضایی بسیار در کشور به هیچ وجه زیبنده نیست.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمد وحیدی، چهارم آبان ماه، در آیین افتتاحیه کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی که در هتل داریوش بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: باید به فکر سازوکاری برای کاهش تعداد پرونده‌های قضایی بسیار در کشور باشیم تا حجم آن ها کاهش یابد.
وی افزود: متاسفانه در مسیر اختلافاتی که بین طرفین پیش می آید پرونده های مختلفی تشکیل می شود که به نظرم از لحاظ تعدد باید بر اساس یک ساز و کار مشخص کاهش پیدا کند و شاهد تشکیل چندین پرونده در اختلاف بین دو نفر نباشیم.
وی ادامه داد: البته این مقدار از پرونده ها حاصل عملکرد نامناسب امثال بنده در قانونگذاری، مسئولان حوزه آموزش اجتماعی و رفتار نامناسب برخی دستگاه های اجرایی برای افزایش پرونده های قضایی است.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت آموزش عمومی در حوزه قضایی تاکید کرد و گفت: نگاه ما بر این است که آموزش عمومی در کشور شکل بگیرد تا مردم از اطلاعات کافی در این حوزه برخوردار شوند.
وحیدی با اشاره به اینکه نمایندگی مجلس و وکالت دو شغل است که هر دو وکالت مردم را بر عهده دارند، تصریح کرد: رعایت امانت، عدالت و حق طلبی لازمه وکالت مردم است که باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: