پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
مسئول قضایی:
عجب شیر پرس - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از جشنواره رسانه و عدالت به عنوان راهبردی فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرم، توسعه مطالبه گری قانونی و هوشمندانه و نیز ارتقای تعامل قضایی و رسانه‌ای یاد کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دادخدا سالاری در این باره افزود: برگزاری سومین دوره جشنواره ابتکاری رسانه و عدالت ( با مهلت فراخوان۲۶ مهرماه -۱۰ آبان )می تواند زمینه ای را فراهم آورد که در سال های بعد به صورت گسترده تر و با محوریت مطالبه گری رسانه ای از دستگاه قضایی برگزار شود.

سالاری ادامه داد:استان کرمان با بهره مندی از ظرفیت های گسترده رسانه ای می تواند تحولات بزرگی را در عرصه قضایی و رسانه ای محقق سازد و برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت نیز در همین زمینهصورت می گیرد.
دادستان کرمان، حساس سازی بیشتر رسانه ها به موضوعات اجتماعی و قضایی، توسعه دانش حقوقی جامعه و پیشگیری از وقوع جرم را رهاورد توسعه تعاملقضایی و رسانه ای برشمرد و ادامه داد: در تمامی ادوار تاریخ، رسانه و قلم جزوجدایی ناپذیر زندگی اجتماعی بوده و تحولات بزرگی بر این مبنا شکل گرفته است.
سالاری تاکید کرد: موضوع اثربخشی رسانه ها به حدی بوده که جنگ های نوین امروز با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه انجام می شود و از این روست که توان رسانه ای کشورها را می توان از مولفه های اقتدار ملی آنها دانست.
وی تصریح کرد: ایران اسلامی که بر مبنای اصول اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی توانسته ضربه های سنگینی را بر پیکره استعمار وارد کند و قوه قضاییه نیز به عنوان یکی از مهمترین ارکان حاکمیت که توانسته در مبارزه با فساد اقدامات جهادی را به انجام برساند، امروز در مرکز توجه و تهاجم حملات رسانه ای دشمنان قرار دارند و از این روست که توسعه توان رسانه ای کشور در مقابله با تهاجمدشمنان امری ضروری و انکارناپذیر است.

دادستان کرمان، قدرشناسی از فرهیختگان و اندیشه ورزانی که در عرصه اطلاع رسانی در سطوح مختلف بین المللی، ملی و استانی دلسوزانه قلم می زنند را از دیگر ابعاد سومین جشنواره رسانه و عدالت برشمرد و اظهارداشت: اصحاب رسانه در استان کرمان بسیار نجیب و همراه با دستگاه قضایی هستند و باید تلاش های آنان قدر دانسته شود.

زمان برگزاری و اعلام برگزیدگان این جشنواره که در بخش های خبر، گزارش و مصاحبه رسانه ها مرتبط با قوه قضاییه در استان کرمان برگزار می شود ، آذرماه امسال اعلام شده است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: