جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
عجب شیر پرس - دادستان عمومی و انقلاب قم دستور آزادی ۶۵ نفر از زندانیان جرایم غیرخشن استان را به مناسبت هفدهم ربیع‌الاول صادر کرد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در این زمینه افزود: این آزادی با استفاده از نهادهای ارفاقی هم‌زمان با فرارسیدن ایام باسعادت ولادت پیامبر اکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: رویکرد دستگاه قضایی در آزادی زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب‌های ناشی از حبس بر زندانی و خانواده او در کنار حفظ و تامین امنیت جامعه است و در این راستا افرادی که سابقه‌دار، مخل نظم، آسایش شهروندان و امنیت مردم باشند، از هیچ تخفیف قانونی بهره‌مند نخواهند شد.

وی با تاکید بر اجرای مستمر طرح پایش و غربالگری زندانیان استان، گفت: در این طرح با بررسی پرونده‌های مددجویان واجد شرایط، از همه ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانی و ایجاد زمینه آزادی آن‌ها با استفاده از راهکارهای قانونی تخفیف، اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌شود.

پیش‌ از این نیز همزمان باماه محرم،دستور آزادی ۵۱ زندانی و به مناسبت فرارسیدناعیاد قربان و غدیر نیز ۶۱ نفر از زندانیان جرایم غیرخشن در این استان با استفاده از نهادهای ارفاقی، صادر شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: