شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
استاندار سیستان و بلوچستان:
عجب شیر پرس - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در دنیای امروز رسانه ابزار مدیریت محسوب می شود ودر این زمینه سواد رسانه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا،حسین مدرس خیابانی روزشنبه در دیدار رییس با وی اظهار داشت: نسل امروز نسل کپسولی شده و تنها با کلید واژه ها سر و کار داردبرهمین اساس باید نیاز مخاطب شناخته شدهو بر اساس آن اطلاع رسانی درست، دقیق و شفاف انجامشود.

وی افزود: فرصت مطالعه اخبار و گزارش ها برای جامعه اندک است به همین سبب باید اخبار بطور خلاصه وکوتاه و در واقع کپسولی در اختیارشان قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در جامعه خلاء فکری و دانشی وجود دارد که باید با اطلاعات رسانه های معتبر از جمله ایرنا برطرف شود در غیر اینصورت رسانه های معاند پیش قدم می شوند.

وی بیان کرد: مردم تشنه اطلاعاتو آگاهیهستند و بر همین اساس باید خبرهای خوب و مثبت بوسیلهرسانه ها بدرستی منتشر شوند.

مدرس خیابانی گفت: باید از جهات مختلف تلاش شود تا اخبار و اطلاعات درست، دستاوردها و پتانسیل ها، هنرها و نجابت مردم سیستان و بلوچستان از طریق رسانه ها به زیبایی به تصویر کشیده شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در برخی مقاطع ایرنا را خبرگزاری صرف دولت می دانستند اما اکنون در دوره دولت انقلابی و مردمی این خبرگزاری متعلق به نظام و ملت است و به عنوان خبرگزاری نظام و انقلاب شناخته می شود و انتظاراتنیز از این رسانه در قد و اندازه انقلاب است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر در گذشته چهره استان مخدوش به تصویر کشیده شده بود امروزه با وجود این همه ظرفیت، توانمندی و استعداد باید چهره واقعی و زیبای سیستان و بلوچستان به تصویر کشیده شود تا ذهنیت های منفی نسبت به این استان زدودهشود و در این زمینه ایرنا نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

وی با قدردانی از تلاش خبرنگاران و مجموعه کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان بر توسعه فعالیت های این رسانه نظام در سراسر استان تاکید کرد و گفت: تاسیس ۲ دفتر مصوب ایرنا در زابل و ایرانشهر هر چه سریعتر با همکاری و همراهی فرمانداران و روابط عمومی استانداری انجام شود.

مدرس خیابانی با تاکید بر ایجاد و توسعه رشته های مرتبط با علوم ارتباطات در دانشگاههای استان تصریح کرد: دانشگاه‌های استان با راه اندازی این رشته ها به توسعه و پیشرفت رسانه ها در استان کمک کنند و در این زمینه روابط عمومی استانداری در ارتباط گیری با روسای دانشگاههای استان در ایجاد رشته های علوم ارتباطات اجتماعی و روزنامه نگاری و فناوری اطلاعات تسریع کند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: