يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
عجب شیر پرس - رییس اداره تعاون روستایی مهاباد گفت: طی یک ماه گذشته سه هزار و ۱۰۰ تُن سیب زیردرختی با قیمت مصوب از باغداران این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، کامران بابازاده روز شنبه افزود: مهلت خرید تضمینی سیب زیردرختی در مراکز خرید این شهرستان که شامل "عبدالله کرده"، "گوگ تپه" و "قرهبلاغ" است،روز گذشته به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه پیش بینی می شود بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تُن سیب زیر درختی دیگر در سطح شهرستان باقی مانده باشد، درخواست تمدید مهلت تحویل این محصول انجام شده و منتظر تایید آن از طرف مراجع مرتبط هستیم.

رییس اداره تعاون روستایی مهاباد اظهار داشت: مطالبه باغداران نیز بابت تحویل سیب زیردرختی به تدریج و با ثبت در سامانه خرید محصولات کشاورزی در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

بابازاده، با بیان اینکه همزمان با خرید بخشی از محصول سیب صنعتی نیز به سایر استان ها ارسال شده است، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰تُن سیب نیز برای ارسال به کارخانه های فرآوری فرستاده شده است.

به گزارش ایرنا،افزایش حجم سیب زیردرختی در آذربایجان غربیموجب کاهش قیمت این محصول باغی و سواستفاده برخی از دلالان شده که با پیگیرینهادهای مرتبط قیمت تضمینی خرید سیب زیر درختی مصوب و شروع آن از مهاباد آغاز شد.

قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده است.

باغداران استان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان درشهرستانهاو اخذ گواهی تأیید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید کنند و همچنین بهمنظوررعایتموارد بهداشتی در محل‌های جمعآوریسیب صنعتی، محصول خود رادرکیسههاینایلونی ۲۰ کیلویی به مراکز خرید تحویل دهند.

آذربایجان غربی سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی تولید و روانه بازار می کند که به دلیل عوامل و حوادث طبیعی ۳۰ درصد این محصول ریزش کرده و به سیب زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل می شود، خرید سیب زیر درختی درجه سه با قیمت بسیار پایین توسط کارخانجات مهمترین مشکل کشاورزان استان در این بوده است که دولت با خرید تضمینی در سالجاری در راستای رفع این مشکل به حمایت از کشاورزان اقدام کرده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: