دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
عجب شیر پرس - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: چالش بزرگ رتبه بندی معلمان در کشور این است که در بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی کافی برای آن پیش بینی نشده ولذا برای انجام و اجرای آن نیازمند تامین منابع مالی و اعتبار لازم هستیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در یاسوج اظهار داشت: البته مجلس تامین منابع برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان رادر دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: گرچه روز گذشتهبرخی از موارد آن در مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان رسید ولی چالش بزرگ اجرای طرح تامین مالی پیش روی آن هست که باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

کاظمی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش آمادگیکامل برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان وجود دارد وکارهای نهایی آن برایآییننامه انجام شده است.

وی عنوان کرد:مجلسبا سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری استخدامی کشور در حال رایزنیاست که تعارضات موجود و معضلات این طرح رفع شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:امید است تا پیشاز پایان سال شاهد اجرای طرح رتبه بندی معلمان باشیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست روز چهارشنبه هفته جاری بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان سطوح و جایگاه پنج‌گانه تعیین شده برای رتبه‌بندی را مشخص کردند. همچنین مواد باقیمانده لایحه برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داده شد.

در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۱۷رای موافق ماده سه این لایحه را بر اساس پیشنهاد اصلاحی حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان تصویب کردند.

بر اساس این ماده،‌ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانهآموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلمقرار می‌گیرند. شرایط کسب،ارتقا، توقف و تنزلدر آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود.

در ماده سه این لایحه که با رای نمایندگان اصلاح شد،‌ معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم تعریف شده بودند.

در تبصره یک ماده ۳ آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون لایحه رتبه‌بندی معلمان را بر اساس قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

نمایندگان تاکنون با تصویب مواد یک و دو این لایحهشرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند که در آن شایستگی، صلاحیت معلمی، شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی و شایستگی حرفه‌ای تعیین شده و تجربه، نظام رتبه بندی و رتبه نیز تعریف شده است.

با اصلاح ماده سه این لایحه، محمد باقر قالیباف که ریاست جلسه را بر عهده داشت،مواد چهار به بعد لایحه را برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: