يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
پزشکیان:
عجب شیر پرس - عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: دولت برای افزایش رایزن‌های اقتصادی باید ابتدا نسبت به توسعه و بهبود روابط با کشورهای هدف بپردازد تا رایزن‌ها در چارچوب سیاست‌گذاری‌های مقامات عالی رتبه نسبت به توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی اقدام کنند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان در خصوص ضرورت افزایش رایزن های اقتصادی، گفت: تبادلات مالی و بانکی باید در بستر قوانینو قراردادهای بین المللی انجام گیرد. ما برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی باید بتوانیم پول جابجا کنیم و بدون توجه به روابط کشورها، هزینه مناسباتو همکاری ها افزایش پیدا می‌کند بنابراین دولتبرای تسهیل مسیرهای مالی و همکاری‌های اقتصادی به کمک رایزن ها بایدبستر لازم را فراهم کند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: رایزن ها نمی توانند در کشورهایی که سطح روابط خوبی با ما ندارند به فعالیت‌های اقتصادی بپردازند یا نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اقدامی انجام دهند بنابراین مسئولان عالی رتبه کشور ابتدا باید روابط ما را با کشورهای مورد هدف ارزیابی و ساماندهی کنند تا رایزن ها بتوانند بر اساس سیاست گذاری های انجام شده نسبت به توسعه مناسبات تجاری یا تقویت دیپلماسی اقتصادی اقداماتی را انجام دهند.

پزشکیان همچنین اظهار کرد: رایزن ها در چارچوب توافقات بالادستی می توانند موافقتنامه‌های اقتصادی خوبی را منعقد کنند، به عنوان مثال کشورهایی که روسای جمهور شان با ما مشکل دارند، اجازه نخواهند داد که رایزن های جمهوری اسلامی در کشورشان به انجام اقداماتی در حوزه اقتصادی و تجاری بپردازند بنابراین مشکلات مرزی و روابط دو جانبه با کشورهای هدف باید تسهیل شود تا رایزن ها امکان قراری برقراری مناسبات را فراهم کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: