جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
مدیرعامل کشتیرانی ایران:
عجب شیر پرس - مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از سال گذشته ورود ناوگان شرکت کشتیرانی ( ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران) به بنادر چین ممنوع است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به محدودیت و ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به چین گفت: از سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتیرانی به بنادر مهم چین شروع شد و به همین دلیل تا ۴ ماه متوقف مانده بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم امکان تردد به بنادر مهم چین را نداریم.

مدرسی خیابانی با بیان اینکه افتخار ما پیام تبریک رهبری بابت جابجایی سوخت به ونزوئلا است گفت: این افتخارآفرینی در حوزه کشتیرانی کشور باقی می‌ماند و تمام افتخار ما این پیام تبریک رهبری است که توانستیم با دو فروند از ناوگان کشتیرانی و سه فروند از ناوگان نفتکش محموله سوخت را جابجا کنیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه 54 سال از عمر این شرکت می‌گذرد، اعلام داد: با سابقه 54 ساله ماموریت لجستیک را انجام می‌دهیم و دارایی این شرکت 32 هزار میلیارد تومان محاسبه شده است و ارزش لجستیکی شرکت کشتیرانی 2156 میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد:‌ ارزشمندترین منابع شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه انسانی است که در حال حاضر شش هزار و 583 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که 85 درصد این جمعیت را مردان و 15 رصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند میانگین سابقه کاری این افراد 12 سال و میانگین سنی آنها به 41 سال می‌رسد.

مدرسی خیابانی ادامه داد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دارای 144 فروند انواع کشتی است و در پنج ماهه امسال رشد 43 درصدی در جابجایی کالا داشتیم که بیش از 10 میلیون و 770 هزار تن کالا را جابجا کردیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درآمد این شرکت در سال جاری گفت: 421 میلیون دلار درآمد نصیب ناوگان جمهوری اسلامی ایران کردیم و سهم 21 درصدی از نظام حمل و نقل را عهده‌دار هستیم.

مدرسی با اشاره به اینکه این اقدامات در کنار چالش‌های بزرگی مانند تحریم‌ها انجام شده است گفت: شرکت کشتیرانی از سال 2008 مشمول شدیدترین تحریم‌ها بوده که در سال 2018 این تحریم‌ها تشدید شد و همزمان با حملات تروریستی مواجه بودیم که در تمام این دوران امکان تامین قطعات به سختی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ناوگانی که در معرض حملات تروریستی قرار گرفتند در حال بازسازی هستند گفت: بیش از 400 روز گذشته با حملات تروریستی مواجه شدیم که این ناوگانی که پس از این حملات بازسازی شدند در روزهای آینده به خلیج فارس برمی‌گردند.

مدرسی خیابانی با اشاره به سختی‌های تامین سوخت ناوگان شرکت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امکان تامین سوخت از کشور برای ما وجود نداشت اما توانستیم با همکاری پالایش شازند حدود 90 درصد سوخت از مورد نیاز را تامین کنیم که امیدواریم امسال این میزان تامین سوخت به 95 درصد برسد اما نکته حائز اهمیت در تامین سوخت از داخل کشور، گران بودن قیمت آ‌ن نسبت به سوخت از خارج است. سوختی که از داخل کشور تامین می‌شود مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و به همین دلیل قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بلوکه شدن منابع این شرکت در بانک‌های ایرانی و خارجی اظهار داشت: نه تنها ما با محدودیت‌های بانکی در خارج از کشور مواجه هستیم بلکه بانک‌های داخلی هم منابع ما را بلوکه کردند به رغم اینکه ما مجوزهایی از شورای عالی امنیت ملی داریم.

وی ادامه داد: ‌با وجود تمام این مشکلات، پیش بینی رشد شش درصدی در جابجایی کالای کانتینری را می‌کنیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده با شرکت کشتیرانی همکاری داشته باشند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: