جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
مدیرکل امور اجتماعی استانداری:
عجب شیر ما - مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی از فعالیت 600 سازمان مردم‌نهاد در این استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری تعداد این سازمان‌ها به یک‌هزار برسد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری، حسن استوار آذر در همایش سازمان‌های مردم‌نهاد استان، اظهار داشت: سمن‌ها بازوهای مدنی دولت در راستای احقاق حقوق شهروندی هستند و در دنیا نیز به عنوان شرکای اصلی در جهت توسعه جوامع نقش ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر بسترسازی و رفع موانع فعالیت تشکل‌های مردمی، افزود: با رویکرد دولت در جهت توسعه کمی و کیفی و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد شاهد رویدادهای مهمی در این عرصه خواهیم بود.

استوار آذر با اشاره به ثبت 17 هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور، گفت: حدود 600 سمن در آذربایجان شرقی ثبت شده است که البته این آمار به غیر از تشکل‌هایی مانند موسسات خیریه، هیات‌های عزاداری، محافل قرآنی و هیات‌های ورزشی است که به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از بین سازمان‌های مردم‌نهاد استان 173 سازمان از استانداری و فرمانداری‌های تابعه، 168 سازمان از بهزیستی، 32 سازمان از ورزش و جوانان، 118 سازمان از فرهنگ و ارشاد اسلامی و 85 سازمان از تبلیغات اسلامی مجوز گرفته‌اند، .

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های صادرکننده مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد و تسریع در صدور مجوز، گفت: البته آمار کمی برای ما ملاک نیست و مهم کیفیت فعالیت این سازمان‌هاست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: