جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
عجب شیر پرس - رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه اعداد و ارقام متفاوت و نجومی برای اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان مطرح می‌شود، گفت: برای رفع این مشکل ۹ پیشنهاد برای انطباق آنچه وجود دارد با نظام رتبه‌بندی واقعی مطرح کرده‌ام.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان موضوع بسیار مهمی استکه معمولا موضوع گفت‌وگو و مصاحبه‌های مسئولان قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد کمتر در این مورد اظهار نظری که نزدیک به واقعیت باشد، صورت گرفته است.

وی افزود: متاسفانه اظهار نظرها، منطبق بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بیان نمی‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع مهم مدتی است که در مجلس مورد بحث قرار گرفته است و اعداد و ارقام متفاوت و نجومی برای اجرایی شدن آن مطرح می‌شود، اما تا به امروز ندیدم که هیچ یک از اعتبارات مطرح شدهبا کار دقیق کارشناسیبیان شده باشد.

وی اظهار داشت: بیشترموارد بر اساس حدس و گمان بیان می‌شودکه متاسفانه همین حدس و گمان‌ها و عدم انطباق اظهار نظرها با واقعیت رتبه‌بندیباعث ایجاد ابهام و فقدان کارشناسی دقیق، زمینه‌ساز برداشت‌های نادرست و غیرقابل قبول شده است.

حاجی بابایی تاکید کرد: همکاران ما در کمیسیون آموزش مجلس با وسعت نظر و دیدگاه مثبتنظام رتبه‌‌بندی را پیگیری کرده‌اند، اما محدودیت‌های ایجاد شدهموجب هدایت این امر به سمتی است که خروجی کار را نمی‌توان به عنوان نظام رتبه‌بندی معلمان پذیرفت.

وی افزود: برای رفع این مشکل 9 پیشنهاد برای انطباق آنچه وجود دارد، با نظام رتبه‌بندی واقعی مطرح کرده‌ام، که اطمینان دارم با طرح در صحن علنی مجلس و مساعدت نمایندگان، به‌ویژه اعضایکمیسیون آموزش،لایحه نظام رتبه‌بندی به معنای واقعی مطرح و مصوب خواهد شد.

حاجی بابایی اظهار داشت:برای تحقق این موضوع که نظام رتبه‌بندی معلمان به معنای واقعی بر اساس کارشناسی، با تامین اعتبار مورد نیاز و مدافع حقوق معلمان و بر اساسمفاد سند تحول بنیادین باشد از همه ظرفیت‌های مجلس استفاده می‌شود.

وی بیان داشت: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی از موضوعات بسیار مهمی استکه به هیج عنوانی قابل اغماض نیست و با عزم نمایندگان مجلس، به‌ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات امیدواریم به یک لایحه جامع و منطبق باسند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دست یابیم و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشور و لشکری و تامین اجتماعی را نهایی کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: