وی افزود: متاسفانه اظهار نظرها، منطبق بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بیان نمیشود.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع مهم مدتی است که در مجلس مورد بحث قرار گرفته است و اعداد و ارقام متفاوت و نجومی برای اجرایی شدن آن مطرح میشود، اما تا به امروز ندیدم که هیچ یک از اعتبارات مطرح شدهبا کار دقیق کارشناسیبیان شده باشد.
وی اظهار داشت: بیشترموارد بر اساس حدس و گمان بیان میشودکه متاسفانه همین حدس و گمانها و عدم انطباق اظهار نظرها با واقعیت رتبهبندیباعث ایجاد ابهام و فقدان کارشناسی دقیق، زمینهساز برداشتهای نادرست و غیرقابل قبول شده است.
حاجی بابایی تاکید کرد: همکاران ما در کمیسیون آموزش مجلس با وسعت نظر و دیدگاه مثبتنظام رتبهبندی را پیگیری کردهاند، اما محدودیتهای ایجاد شدهموجب هدایت این امر به سمتی است که خروجی کار را نمیتوان به عنوان نظام رتبهبندی معلمان پذیرفت.
وی افزود: برای رفع این مشکل 9 پیشنهاد برای انطباق آنچه وجود دارد، با نظام رتبهبندی واقعی مطرح کردهام، که اطمینان دارم با طرح در صحن علنی مجلس و مساعدت نمایندگان، بهویژه اعضایکمیسیون آموزش،لایحه نظام رتبهبندی به معنای واقعی مطرح و مصوب خواهد شد.
حاجی بابایی اظهار داشت:برای تحقق این موضوع که نظام رتبهبندی معلمان به معنای واقعی بر اساس کارشناسی، با تامین اعتبار مورد نیاز و مدافع حقوق معلمان و بر اساسمفاد سند تحول بنیادین باشد از همه ظرفیتهای مجلس استفاده میشود.
وی بیان داشت: لایحه نظام رتبهبندی معلمان و همسانسازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی از موضوعات بسیار مهمی استکه به هیج عنوانی قابل اغماض نیست و با عزم نمایندگان مجلس، بهویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات امیدواریم به یک لایحه جامع و منطبق باسند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دست یابیم و همچنین همسانسازی حقوق بازنشستگان کشور و لشکری و تامین اجتماعی را نهایی کنیم.