شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
وضعیت مرز مهران؛
عجب شیر پرس - نماینده مردم ایلام در مجلس آخرین وضعیت مرز زمینی مهران به سمت عراق را تشریح کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، بهدنبال انتشار اخباری که از شب گذشته در مورد بازگشایی مرز زمینی مهران در استان ایلام منتشر شده بود،تعدادی از زوار به سمت مرزهای زمینی در این استان حرکت کردند. در این زمینه از نماینده مردم ایلام خبر بازگشایی مرز مهران را پیگیری کردیم.

علی اکبر بسطامی، درخصوص انتشار اخباری در خصوص بازگشایی مرز مهران تصریح کرد: خودروهای زوار در فاصله چند کیلومتری مرز مهران توقیف شده و اجازه ورود به محدوده مرز را ندارند و همچنان مرزهای زمینی مسدود است و علی رغم موج عظیمی از مردم که به مرز مراجعه کرده اند، امکان تردد زمینی به سمت عراق برای زائران اربعین اباعبدالله الحسین (ع) وجود ندارد.

وی تاکید کرد: علی رغم برخی اخبار درخصوص توافق طرف عراقی برای ورود زوار از مرز مهران، در عمل اتفاقی نیفتاده است و در حال حاضر امکان تردد زوار از طریق مرزهای زمینی وجود ندارد و هیچ مرز زمینی امنی برای تردد پیش بینی نشده است و متاسفانه در روزهای اخیر برخی زوار از طریق مسیرهای زمینی ناامن و بعضاً آلوده به مین باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی برای رسیدن به عراق استفاده کرده اند که خبرهایی از ایجاد حادثه نیز برای آنها شنیدیم.

نماینده ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس خاطرنشان کرد: توصیه ما این است به هیچ وجه از مرزهای نامطمئن تردد نشود و اخبار و شایعاتی که از طرف منابع رسمی داخلی تایید نشده است را مورد توجه قرار ندهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: