پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
خاندوزی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛
عجب شیر پرس - وزیر اقتصاد گفت: ایران صدو‌هفتادوهشتمین کشور از جهت شروع فعالیت اقتصادی و کسب مجوز است که انگیزه تولید و فعالیت مولد را سخت می‌کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب‌وکار گفت: با تأسف و ناراحتی باید گفت ایران صدو‌هفتادوهشتمین کشور از جهت شروع فعالیت اقتصادی و کسب مجوز است که انگیزه تولید و فعالیت مولد را سخت می‌کند و همین مسئله مبداء فعالیت‌های فساد آلود خواهد شد.

وی ادامه داد:اگر دولت و مجلس می‌خواهند برای تولید اقتصادی شاه‌کلیدی را قرار دهند، افزایش سرمایه گذاری و تولید است که منافعی خواهد داشت. برخی چند ماه یا چند سال در فرایند کسب مجوز می‌مانند. در پنج سال گذشته رشد سرمایه‌گذاری نزدیک به صفر بوده و نرخ استهلاک ما بیش از آن بوده است. در نتیجه مجموع سرمایه های کشور کاهش یافته است.

خاندوزی اظهار کرد: تحریم خارجی ظالمانه و تحریم ظالمانه داخلی موجب رشد سرمایه‌گذاری می‌شود که دستگاه‌های اداری و مانند آن چوب لای چرخ کسب و کار می‌گذارند و در این حوزه اثرگذار بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: دیوان‌سالاری فرسوده میوه نامبارک صدور مجوز است و نمی‌گذارند کسی انحصار را در بخش اقتصادی بشکند. امضاهای طلایی هم جزو این مسئله است.

وی یادآور شد: تغییر رویکرد و نظارت پیشینی به پسینی، تدوین ضمانت اجرا و شفافیت قراردادهای بانکی از رویکردهای طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب‌وکار است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: