پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد:
عجب شیر پرس - یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از گروه‌های زیر مجموعه خود حمایت کند، گفت:‌ وزیر جدید باید حمایت صحیحی از معدن کاران و صنعت گران داشته باشد. ما باید از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، فرهاد طهماسبی در مورد مطالباتش از وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم گفت:‌ سید رضا فاطمی امین باید بازار را سامان دهد. بازار کالاهای اساسی و ارزاق عمومی باید اولویت اول وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت باشد. مسئله دومی که به نظر بنده مهم است، سر و سامان دادن شرکت‌های خودروسازی است. وزیر صمت جدید باید به قول‌های خودش در این زمینه وفادار باشد و آنها را عملیاتی کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت توجه به معادن و اکتشافات گفت:‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در زمینه فراوری مواد معدنی برنامه ریزی داشته باشد. اگر این عرصه نیازمند قانون است،‌ باید لوایحمورد نظر تهیه شده و به سرعت به کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. ما می‌توانیم الزاماتی را در بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد ارزش افزوده در زمینه صنعتی و معدنی ایجاد کنیم.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس همچنین با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از گروه‌های زیر مجموعه خود حمایت کند، گفت:‌ وزیر جدید باید حمایت صحیحی از معدن کاران و صنعت گران داشته باشد. ما باید از تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم. این مهم نیازمند برنامه ریزی است.

وی در پایان گفت: ما در کشور بیش از پیش نیازمند نظارت بر عرضه هستیم. شاید در تأمین بسیاری از کالاها کمبود نداریم. کالا کم نیست اما سیستم عرضه و توزیع ما مشکل دارد. وزارت صمت باید به این موضوع ورود کند و آن را در اولویت‌های خود قرار دهد. احساس می‌کنم این دولت نسبت به دولت قبل مصمم‌تر و با برنامه‌تر است. امیدواریم که در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت اتفاقات خوبی بیفتد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: