جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
عجب شیر پرس - در حالیکه قیمت پروازهای اربعین روز گذشته اعلام شد، برخی ایرلاین‌های داخلی اقدام به عرضه این بلیت بالاتر از نرخ مصوب در کنار قیمت‌های نجومی ایرلاین‌های خارجی کرده‌اند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، پس از اعلام رسمی توافق دو کشور ایران و عراق برای اعزام ۳۰ هزار زائر ایرانی آن هم فقط از طریق مرزهای هوایی دو کشور، روز گذشته قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد. محمد حسن ذیبخشسخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اعلام کرد: براساس توافق‌های صورت گرفته بین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی داخلی مقرر شد بلیت پروازهای اربعین کمتر از پنج میلیون تومان به زائران ایرانی فروخته شود.

وی افزود: البته این قیمت مورد توافق تنها برای بازه زمانی تعیین شده یعنی از ۲۸ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه است که ایرلاین‌ها موظف به اجرای آن هستند و پروازهای اربعین باید در قالب این توافق از شش فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان انجام شود.

این خبر در حالی اعلام شد که بازار پروازهای اربعین وضعیت دیگری دارد و با وجود اینکه ۱۰ روز تا آغاز بازه زمانی تعیین شده برای اجرای این توافق (فروش بلیت هواپیما به قیمت کمتر از پنج میلیون تومان) باقی مانده است، برخی از ایرلاین‌های بلیت پروازهای خود را بالاتر از سقف نرخی تعیین شده عرضه کرده‌اند.

به عنوان مثال یکی از ایرلاین‌ها قیمت بلیت هواپیمای تهران-نجف در روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه را پنج میلیون و ۲۹۲ هزار تومان تعیین کرده است و جالبتر اینکه چرا این پرواز تنها پرواز چارتری بوده و دقیقا یکی از تنها پروازهایی بوده که بالاتر از نرخ مصوب عرضه شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: