پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
سلیمی در تشریح جزئیاتی از نشست غیرعلنی مجلس:
عجب شیر پرس – عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن بیان جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد، گفت: در این نشست تاکید شد که سیاست جمهوری اسلامی در قبال افغانستان حمایت از تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت تمام گروه های افغانستانی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای، با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز خانه ملت که با موضوع تحولات افغانستان و با حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: یکی از مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد مسئله خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان بود که تاکید شد که این نحوه خروج بیانگر شکست سیاست های آمریکا در این کشور است.

وی افزود: آمریکایی ها از دو دهه پیش وارد منطقه غرب آسیا شدند و علی رغم هزینه کرد بیش از 2300 میلیارد دلار که 83 میلیارد دلار آن فقط برای تجهیز ارتش بوده،دستاوردی جز تلفات حدود 4800 نفری که البته بر اساس آمار غیررسمی بالای 10 هزار نفر بوده، نداشتند. ضمن اینکه حضور آمریکا در منطقه در دو دهه گذشته موجب آوارگی میلیون ها نفراز مردم منطقه شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: همچنین تاکید شد که شکست و خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان آغازی بر افول قدرت این کشور در دنیا خواهد بود و روند اخراج آمریکایی ها از منطقه شروع شده است. البته آمریکا به دنبال این است که با راه اندازی جنگی داخلی در افغانستان و دیگر کشورهای منطقه تداوم حضور نامشروع خود را داشته باشد.

سلیمی گفت: در عین حال تاکید شد که سیاست جمهوری اسلامی در قبال افغانستان حمایت از تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت تمام گروه های افغانستانی است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: