پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
وزیر خارجه ایتالیا:
عجب شیر پرس _ وزیر خارجه ایتالیا گفت که این کشور در چارچوب مکانیزم «کوواکس» و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی - درمانی کنونی و مقابله با شیوع کرونا در کنار ایران باقی خواهد ماند.
به گزارش عجب پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه ایران - اخذ رای اعتماد و آغاز بکار وی در وزارت امور خارجه را تبریک گفت و در ادامه نسبت به تداوم توسعه روابط سودمند میان ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران در بستر دوستی تاریخی میان دو کشور در دوران دولت جدید در ایران ابراز اطمینان کرد.

وی تاکید کرد: گسترش مناسبات به تعمیق هرچه بیشتر ابعاد گفتمان میان دو کشور در حوزه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و فرهنگی و روابط منطقه‌ای منجر خواهد شد. ایتالیا در چارچوب مکانیزم کوواکس و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی - درمانی کنونی در کنار ایران باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش «موتگی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن نیز طی پیامی خطاب به امیرعبداللهیان، ضمن تبریک به وی، به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران اشاره و ملاقات با امیرعبداللهیان در تهران را پربار توصیف کرد.

وی تصریح کرد: اینجانب خوشحال خواهم شد که در دوران دولت جدید ایران با همکاری جنابعالی بتوانیم روابط ایران و ژاپن را که از تاریخ دوستی عمیقی برخوردار است، در همه زمینه‌ها تقویت و تحکیم کرده و بیش از پیش تعمیق کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: