پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
عجب شیر پرس _ بازار بورس در هفته‌ای که گذشت حرکتی پرفراز و نشیب داشت و با اینکه وضعیت بازارها صعودی بود اما شاخص کل و شاخص کل با معیار هم وزن نسبت به هفته گذشته نزولی بودند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، ارزش کل معاملات بازار بورس در هفته گذشته ۴۰۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد بود که با ۵۰ درصد رشد به ۶۱۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. حجم کل معاملات این بازار نیز با ۴۲.۲ درصد افزایش از ۴۹ هزار و ۵۴ میلیون سهم به ۶۹ هزار و ۷۶۴ میلیون سهم رسید.

وضعیت بازارها به تفکیک

بازار اول سهام ، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در هفته جاری صعودی بودند به طوری که ارزش معاملات در این بازار اول سهام ۴۳ درصد افزایش را تجربه کرد و از ۱۴۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۱۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. همچنین در بازار دوم سهام ارزش معاملات با رشدی ۵۷ درصدی توانست از ۱۶۹ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال به ۲۶۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در هفته جاری برسد.

ارزش معاملات در بازار بدهی با رشدی ۳۸ درصدی از ۱۰ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۱۵ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در هفته جاری افزایش یافت. همچنین در بازار مشتقه ارزش معاملات رشدی ۲۲۵ درصدی را تجربه کرد و از ۲۲۸ میلیارد ریال به ۷۴۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله از ۸۱ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در هفته قبل به ۱۲۰ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال در هفته جاری رسید که رشدی ۴۷.۷۸ درصدی را نشان می دهد.

ترمز شاخص ها کشیده شد

شاخص های بازار بورس در هفته جاری روندی پرنوسان داشتند و در نهایت شاخص کل بورس با ۱.۹۰ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته از یک میلیون و  هزار۵۵۰ واحد تا یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد کاهش یافت که نزولی بیش از ۲۹ واحد را نشان می دهد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۰.۲۲ کاهش از ۴۵۶ هزار و ۳۵۸ واحد در هفته گذشته به ۴۵۵ هزار و ۳۷۶ واحد در هفته جاری رسید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: