سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس سازمان نظامی مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی گفت: 29 هزار نفر عضو دو شعبه در تبریز و 14 دفتر در سطح استان هستند ضمن اینکه دو دفتر در کلیبر و ورزقان در حال راه‌اندازی است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علی طوماری ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی، این سازمان در سال 1374 تشکیل یافته و بر نظارت و کنترل خدمات مهندسی تلاش می‌کند.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه سازمان، تقویت و توسعه ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی است و ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان، ارتقاء دانش فنی فعالان عرصه و ... سایر تکالیف را نیز به عهده دارد.

طوماری تصریح کرد: انتخابات نظام مهندسی هر سه سال یک بار برگزار می‌شود که امسال شاهد برگزاری پرشورترین انتخابات در تبریز بودیم که برای اولین بار به صورت تمام الکترونیکی و با کم‌ترین مشکلات برگزار شد و می‌تواند برای سایر انتخابات هم اساس باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در دوره هفتم قرار گرفته‌ایم؛ هیئت مدیره دارای 15 نفر عضو اصلی و 7 نفر عضو علی‌البدل، بالغ بر 29 هزار نفر عضو دو شعبه در تبریز و 14 دفتر در سطح استان است؛ ضمن اینکه دو دفتر در کلیبر و ورزقان در حال راه‌اندازی است.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان گفت: بیشترین تعداد اعضاء مربوط به رشته عمران با 20 هزار نفر در تبریز و تا 9 هزار نفر در شهرستان‌ها است و تلاش کردیم قانون نظام مهندسی ساختمان را در رشته‌های هفتگانه عملیاتی کنیم.

وی از ارائه خدمات رفاهی به مهندسان مثل ارائه آموزش در زمینه تکنولوژی‌های نوین، برگزاری سمینارهای رایگان در حد ملی و استان ، ارائه کارت منزلت برای اعضای بازنشسته یاد کرد و گفت: در سال 94 بالغ بر 15 میلیارد تومان وام‌های کم بهره با سقف 40 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم.

طوماری با بیان اینکه تمام پروژه‌ها را ملزم به انجام آزمایشات خاک، جوش و بتن برای جلوگیری از خسارات احتمالی حوادثی مثل زلزله کرده‌ایم، افزود: مثل هر کار دیگری عملیات ساختمانی نیز نیاز به فرهنگ‌سازی‌های لازم برای همراهی مردم در استانداردسازی خدمات ارائه شده برای جلوگیری از خسارات ناشی از حادث غیرمترقبه دارد.

وی تقویت و توسعه فرهنگی و معماری اسلامی، نظم دادن به امور مربوط به مشاغل و حرفه‌‌های فنی و مهندسی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در سطح کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه‌ها در این بخش از جمله اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان است.

طوماری، تهیه و تنظیم مبانی قیمت‌گذاری و خدمات مهندسی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت و بهره‌برداری مناسب و آسایش و صرفه اقتصادی برای حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران از ساختمان‌ها و فضاهای شهری و ابنیه را از اهداف و خط مشی‌های قانون نظام مهندسی ساختمان دانست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: