شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق این استان ۴۵۰ مگاوات از سهمیه ابلاغی بیشتر است و این میزان باید اعمال خاموشی مدیریت شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «محمد اله‌داد» روز چهارشنبه در نشست مدیریت مصرف برق استان مرکزی در اراک گفت: مصرف برق روزانه این استان یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات است درحالی که سهمیه ابلاغی ۸۰۰ مگاوات است.

وی بیان کرد: کشور در شرایطی است که از ابتدای شهریورماه امسال میزان تولید برق آبی و سدهای آن به صفر رسیده و گرمای هوا و مصرف بالا همچنان وجود دارد و باید تدابیر لازم برای تامین برق زمستان نیز اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش مطلوب در فصل پاییز نیست و از سوی دیگر اگر تامین سوخت نیروگاه‌ها نیز انجام نشود تولید برق با مشکل همراه خواهد بود.

اله‌داد اظهار داشت: نیاز است مراکز حساس از جمله بیمارستان‌ها نسبت به تامین برق اضطراری اقدامات لازم را انجام دهند و مشترکان مختلف همچنان همکاری خوب داشته باشند و به مدیریت مصرف توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: قطع برق به هر میزان بی‌عدالتی است و از این بابت از مردم عذرخواهی می‌شود اما ، شرایط و مشکل کمبود برق موجب اعمال خاموشی‌های روزانه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: تامین برق اضطراری در مراکز حساس باید به‌ص.رت جدی در دستور کار قرار گیرد.

«زهرا آخانی» افزود: نیاز است وزارت نیرو برای کاهش خاموشی‌ها و افزایش تولید برق تدابیر ویژه‌ای در نظر گیرند زیرا اعمال خاموشی‌ها مشکلات زیادی را برای مشترکان در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

در این نشست فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان مرکزی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی مشکلات قطعی‌های برق منطقه خود را گزارش کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: