پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
عجب شیر پرس - مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: همزمان با هفته دولت امسال حدود هشت هزارمیلیارد ریال از طرح های این شرکت با هدف تقویت پایداری شبکه برق مازندران سرمایه گذاری و به بهره برداری رسیده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حسینافضلی افزود: امسال هشتدستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت یکهزارو ۸۴۰ مگاوات آمپر و با سرمایه گذاری ۴هزار میلیارد ریال با هدف رفع مشکل ضعف ولتاژ در مناطق مختلف استاننصب و راه اندازیشد.

ویبا اظهار این که طرح خط انتقال چهار مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت حسن کیف تا نوشهر به طول ۳۵ کیلومتر نیز در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید ، ادامه داد: برای این طرح نیز سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افتتاح نیروگاه مقیاس کوچک ۶مگاواتی شهرک صنعتی شماره یک ساری با سرمایه گذاری ۷۲۰ میلیارد ریالرا ازدیگرطرح های برق منطقه ای مازندران در هفته دولت استان عنوان کرد.

ساخت نیروگاههای مقیاس کوچک با رویکرد زیست محیطی و تولید انرژی پاک است که در استان های شمالی در دستور کار قرار دارد وبر اساس مطالعات انجام شده تا سال ۱۴۰۳ برای تامین یکهزار مگاوات برق ۴۰ نیروگاه ۲۵ مگاواتی باید در این استان ها ایجاد شود.

کاهش آلودگی بالاتر از عدد استاندارد نسبت به نیروگاه های بزرگ ،حفظ زمین های طبیعی و کشاورزی، کاهش مصرف گاز برای چرخاندن ژنراتورها درحد نیاز به گاز خانگی، تولید و مصرف در محل و نیاز به سرمایه گذاری اندک از مزیت های نیروگاه های مقیاس کوچک است.

وی با بیان این که طرح رینگ انتقال برق رویان - نوشهربه عنوان یکی از طرح های مهم پایداری شبکه برق استان مازندران با سرعت درحال انجام است، اظهار داشت: به طور یقین با اتمام این طرح تا ۵۰ سال آینده ،پایداری برق استان تضمین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان به افزایش مصرف برق پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: متوسط مصرف در این ۲ استاناز چهار هزار و ۱۳۷ مگاوات سال گذشته امسال به ۴هزارو ۶۰۱ مگاوت افزایش یافته است.

افضلی با بیان این که قطعی و خاموشی برق اصلا ربطی به برق منطقه ای ندارد ،توضیح داد: اگر تولید بر اساس نیاز مصرف نباشد ،خاموشی رخ می دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: