شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
فرماندار:
عجب شیر پرس - فرماندار شهرستان سلسله گفت: برداشت بی‌رویه منابع آبی زیرزمینی در این شهرستان به سرعت در حال افزایش بوده و این امر سبب عمیق‌تر شدن چاه‌های آب و بروز مشکلاتی شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، "مرتضی مهدوی کیا" با بیان اینکهمنابع آبی به عنوان مهمترین عامل توسعه پایدار در هر منطقه تلقی می‌شوند، افزود: اجماع مسئولان و آگاه سازی مردم، ابزار مهمی جهت استفاده بهینه از منابع آبی و ذخیره سازی آن برای نسل‌های آینده است.

وی تصریح کرد: سال هایگذشتهاز منابع آبی زیر زمینی استفاده بی‌رویه شدهو اکنون نیز رونداستفاده از این منابع در بخش‌های مختلف سرعت گرفته است در حالی که بارش‌ها جوابگوی مصرفکنونینیست.

فرماندار سلسله خاطرنشان کرد: اقدامات علمی و کارشناسی، مصرف آب بر اساس مجوزهای صادر شده، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز ، ترویج فرهنگ صرفه جویی و رعایت الگوی مصرفنقش بسیار مهمی در مدیریت منابع آبی دارد.

مهدوی کیا با تاکید بر نقش سمن‌ها و مشارکت‌های عمومی در امر حفاظت از منابع آب عنوان کرد:دشت الشتر یکی از حاصلخیزترین و بی نظیرترین دشت هایلرستان است که سالانه محصولات کشاورزی مهم و استراتژیکی از آن برداشت می شود بنابراین باید نهایت تلاش را جهت حفظ و رونق منابع آبی و خاکی این دشت به کار برد.

به گفته وی براساس مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان،نصب کنتور حجمی هوشمند برای تمامی چاه های کشاورزی و صنعتی الزامی است.

وی گفت: ۴۳۳ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی در شهرستان سلسله مجوز دارند که ۱۱۰ حلقه از آنها صنعتی و مابقی کشاورزی هستند که تنها ۱۲ حلقه از آنها تاکنون برای نصب کنتور هوشمند اقدام کرده اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: