پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
رئیس اداره دامپزشکی رامشیر:
عجب شیر پرس - رئیس اداره دامپزشکی رامشیر از معدوم سازی بیش از یک تن گوشت قرمز منجمد «غیر قابل مصرف انسانی» به منظور صیانت و حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی جامعه خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش ملک احمدی رئیس اداره دامپزشکی رامشیر گفت: طی بازرسی‌های کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره در سطح شهرستان رامشیر و مراکز نگهداری فرآورده‌های خام دامی، بیش از یک تن گوشت قرمر منجمد غیر قابل مصرف انسانی معدوم گردید.

او افزود: به منظور بازرسی‌های مستمر کارشناسان این اداره از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان رامشیر، مقدار بیش از یک تن گوشت بدلیل منقضی شدن تاریخ مصرف آن‌ها شناسایی و پس از نمونه گیری و ارسال به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و تاییدیه آزمایشات تخصصی محموله ضبطی غیر قابل مصرف انسانی تعیین گردید.

ملک احمدی بیان کرد:پس از هماهنگی با دادستان شهرستان رامشیر برای معدوم سازی به محل لاشه سوز کشتارگاه شهرداری انتقال گردید و در حضور نمایندگان دادستانی، شبکه بهداشت و کارشناسان دامپزشکی امحاء و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

انی مقام مسئول در ادامه با تاکید بر نظارت مداوم و دقیق بازرسین بهداشتی این اداره بر سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده در مراکز عرضه و نگهداری این شهرستان از شهروندان خواست تا در جهت حفظ سلامت خود و خانواده، فرآورده‌های خام دامی را از فروشگاه‌های مجاز خریداری و هنگام خرید به شرایط ظاهری و بهداشتی محموله از جمله بو و رنگ طبیعی، مشخصات بهداشتی مانند تاریخ تولید و انقضا دقت نمایند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: