شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
عجب شیر پرس - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: یک هزار و 350 نفر از هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه و فعالان قرآنی در استان کردستان هنر کارت دریافت کرده‌اند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، عبید رستمی در یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره برنامه‌های شاخص فرهنگی، هنری و رسانه و قرآنی در استان کردستان در طول دو ماه گذشته، اظهار کرد:از ابتدای سالجاری تاپایان مرداد ماه 70 عنوان کتاب در شمارگان 69 هزار جلد در استان منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث سینما امید بانه با 3 سالن نمایش، برپایی کلاس‌های اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان با عنوان شبستان فرهنگ، واکسیناسیون خبرنگاران و هنرمندان سراسر استان، برگزاری همایش اسوه‌های صبوری در سنندج، برپایی نمایشگاههای عکس با موضوع عاشورا و شهادت امام حسین(ع) در فضای مجازی و انتشار فراخوان چهاردهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه از برنامه‌های شاخص فرهنگی، قرآنی، هنری و رسانه‌ای در طول سالجاری بوده است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، نشست دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اصحاب رسانه استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقه زیباترین اذان و مسابقه پیامکی ضیافت الله به مناسبت ماه مبارک رمضان امسال، برگزاری مراسم روز خبرنگار از سوی بسیج رسانه استان در محل باغ موزه دفاع مقدس سنندج، بازدید نماینده معزز ولی فقیه در استان از دفاتر نشریات وخبرگزاری‌های، انتشار فراخوان نخستین جشنواره رسانه و منابع طبیعی با گستره استانی و فروش بیش از 14 میلیارد ریال کتاب در کردستان در طرح تابستانه کتاب 1400 با حضور 55 کتابفروشی از سراسر استان از دیگربرنامه‌های شاخص فرهنگی، هنری و رسانه و قرآنی در استان بوده است.

وی از راه اندازی 26 موسسه قرآن و عترت در سطح استان با هدف ترویج علوم ومعارف قرآنی و حفظ قرآن کریم در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و 700 نفر از هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه و فعالان قرآنی استان از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده‌اند.

وی عنوان کرد: انتشار فراخوان جشنواره های تئاتر خیابانی مریوان و هفدهمین تئاتر کوردی سقز، راه انداز پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن و ارتقای سینمای بهمن سنندج به 7 سالن و سینما بیجار به 2 سالن، ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان، برگزاری مراسم حضوری نویسی خوشنویسان برجسته استان در گرامیداشت هنرمند فقید استاد محمدصابر صابر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری شهرداری سنندج، تجلیل و قدردانی از نویسندگان و هنرمندان و فعالان قرآنی استان، برگزاری روزجهانی مسجد با تجلیل از معتمدین و امامان جمعه وجماعات شهرستان سنندج، برپای نمایشگاه نقطه کوبی در شهر سنندج، برگزاری کارگاه آموزشی گرافیک و صفحه آرایی ویژه خبرنگاران سطح استان، فراخوان سومین جایزه کتاب سال استان و برگزاری هشتمین جشنواره شعر منطقه ای انتظار بیجار از دیگر برنامه‌های شاخص طی سالجاری در استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بخشودگی سهم بیمه هنرمندان در سه ماهه بهار امسال و برگزاری انتخابات اتحادیه قرآنی کشوری در استان هم اشاره کرد و گفت: هماهنگی و فراهم نمودن مقدمات برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات کوردی، اعطای تسهیلات ویژه کرونا از طریق وزارتخانه(تحفه) و سامانه کارا به 767 نفر به مبلغ 9 میلیارد و 800 میلیون تومان با سود بانکی 12 درصدی از اقدامات قابل توجه در استان بوده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات کرونای ویژه موسسات و آموزشگاه‌های هنری و فرهنگی استان کردستان از طریق سامانه تحفه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به 48 آموزشگاه و موسسه فرهنگی و هنری به مبلغ 3 میلیارد و 80 میلیون تومان در استان پرداخت شده است.

وی از اهدای هنرکارت به یک هزار و 350 نفر از هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه و فعالان قرآنی در استان خبر داد و گفت:به ازای هر نفر مبلغ 3 میلیون تومان و جمعاً 4 میلیارد و 50 میلیون تومان به هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر استان کردستان بصورت کمک بلاعوض شده است و در صورت تأمین اعتبار به همین تعداد نفرات و همین مبلغ عیدانه اهداء خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در حال حاضر یک هزار و 700 نفر از طریق صندوق اعتباری هنر کشور در استان کردستان بیمه تامین اجتماعی هستند، اگرچه ما در کردستان یک هزار و 912 نفر عضو صندوق اعتباری هنر داریم و برای همه اعضایی که متقاضی بیمه تامین اجتماعی بوده‌اند مجوز بیمه‌ای و معرفی نامه به شعبات تامین اجتماعی صادر شده است اما بیشتر این افراد از این امکان استفاده نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کردستان از طریق اعتبارات داخلی تاکنون به 40 نفر از هنرمندان به مبلغ 25 میلیون تومان کمک بلاعوض نموده است.

توزیع 2575 بسته معیشتی بین هنرمندان و اصحاب رسانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: 2 هزار و 575 بسته معیشتی به خانواده‌های اهالی فرهنگ، هنر ، رسانه و فعالان قرآنی و کانون های مساجد سراسر استان اهدا شد.

وی در پایان تصریح کرد: جمعا 12 میلیارد و 880 میلیون تومان تسهیلات کرونای با سود بانکی 4% و 12% پرداخت شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: