پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
عجب شیر پرس - استاندار قم تصریح کرد: سرمایه گذارانی که برای تولید انرژی و برق در استان سرمایه گذاری کنند، مورد حمایت ویژه مدیریت استان قرار خواهند گرفت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، بهرام سرمست و حاشیه بازدید از برخی واحدهای تولیدی صنعتی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: برنامه امروز در ادامه برنامه سه شنبه های اقتصادی برگزار شد که شامل بازدید از برخی واحدها و افتتاح برخی واحدهای دیگر بود.

وی با بیان اینکه در این بازدیدهای میدانی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آن ها مورد توجه و بررسی قرار می گیرد اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی در استان، چالش هایی در زمینه طرح های توسعه ای خود دارند که برای رفع برخی از این مشکلات، واگذاری زمین به واحدهای موفق تولیدی در دستور کار است و مصوب می شود.

استاندار قم با تاکید بر این که طرح های توسعه ای واحدهای موفق نقش مهمی در تکمیل زنجیره تولید آن ها دارد یادآور شد: بخش دیگری از مشکلات واحدهای تولیدی درباره مسائل مربوط به تأمین اجتماعی است که تلاش می شود با حضور مسؤولان ذیربط در بازدیدهای میدانی، پیگیری و رفع شود.

استاندار قم در ادامه، تأمین مواد اولیه را بخش دیگری از مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان دانست و اذعان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف به پیگیری تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و در اختیار قرار دادن مواد اولیه کافی برای آن هاست.

وی سپس به مشکل قطع برق واحدهای تولیدی بویژه در ماه های اخیر توجه داد و گفت: امروز مقرر شد تا معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، تدبیری برای قطع حداقلی برق واحدهای تولیدی و توجه به مقتضیات واحدهای تولیدی اتخاذ کند، بنابراین به دنبال آن هستیم تا در عین صرفه جویی و مصرف بهینه برق برای عدم قطع برق خانگی، واحدهای صنعتی هم بتوانند خط تولید خود را پایدار نگاه دارند.

سرمست با اشاره به اهمیت تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی و تأمین برق این شهرک ها توسط تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: در این زمینه مذاکراتی با سرمایه گذاران مختلف برای تأمین انرژی پاک و تجدیدپذیر و همچنین تولید برق از پسماند در دستور کار است که کلنگ زنی و شروع عملیاتی اجرایی برخی از این واحدها در سطح استان و به عنوان اولویت توسعه سرمایه گذاری، در دست پیگیری است.

وی با دعوت از همه افرادی که برای سرمایه گذاری در موضوع تولید انرژی و برق آمادگی دارند یادآور شد: این سرمایه گذاران مورد حمایت مدیریت استان خواهند بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: