جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه بومی بودن از ملاک های مهم انتخاب استاندار است، گفت: نداشتن اشرافیت فرد غیر بومی ایراد است برای همین، بومی بودن استاندار مورد توجه است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مهدی باقری شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل مجتمع ادارات زنجان، به عملکرد استاندار زنجان اشاره کرد و گفت: عملکرد باید براساس شاخص‌ها بررسی شود.

وی با بیان اینکه آنچه مورد توجه است آن بوده که در کارها و وظایف وی کوتاهی دیده نشده است، اظهار کرد: نسبت به انتصابات وی گلایه‌مند هستیم برای نمونه ابراهیم رفیعی برای مدیر کل آموزش و پرورش مناسب نبود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد تغییر استانداران لیست‌های متنوعی پخش شد که بیشتر آنها کذب بوده و رویکرد وزیر کشور آن است که از ظرفیت نمایندگان در این انتصاب استفاده کند.

باقری تاکید کرد: افرادی که توسط احزاب، سیاسیون و اصناف به مجمع معرفی می‌شود را بررسی و توانمندترین آنها را معرفی خواهیم کرد و یکی از ملاک‌ها بومی بودن استاندار است چرا که ٧٠٠ نفر نیروی با سابقه زنجانی در جایگاه مدیر کل در تهران فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه نداشتن اشرافیت فرد غیر بومی ایراد است برای همین، بومی بودن استاندار مورد توجه است، ابراز داشت: به عنوان نماینده مردم لیست‌ها را بررسی و لیست ١٠ نفره بررسی و تنها چند نفر معرفی خواهند شد و وزیر کشور بخواهد فردی را به عنوان استاندار معرفی کند باید قوی‌تر از نیروهای معرفی شده توسط نمایندگان باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه کرونا در بودجه اعتبارات خوب برای وزرات بهداشت لحاظ شد و نگاه مجلس حمایتی بوده تا قوت قلبی برای مدافعان سلامت باشد.

باقری با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی که در کشور مطرح است بحث اشتغال جوانان بوده که از طریق اقدامات کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتاد، افزود: جدای اینکه وظیفه داریم برای جذب سرمایه‌گذار و آوردن صنایع فعالیت کنیم و باید مطالبات در ریل خود قرار گیرد و برنامه‌ها از طریق دستگاه مربوطه انجام شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهم کشور بحث بودجه است و باید تخصیص اعتبار اتفاق بیفتد تا بتوان پیگیری کارها را انجام دهیم و تلاش کردیم وظیفه اصلی خود را در مجلس پیگیری کنیم و باید از مجلس مطالبه حرفه‌ای داشت و نباید نماینده مجلس در امورات اجرایی دخالت کند.

باقری بر لزوم نظارت بر انتخابات شوراها توسط نمایندگان تاکید کرد و افزود: ورود نمایندگان برای حمایت از کاندیداها و کمک به انتخابات در شوراهای شهر و روستا را درست نمی‌دانم.

وی به تامین یک میلیون مسکن سالانه در دولت رئیسی اشاره کرد و گفت: پیش از وعده رئیسی این موضوع در مجلس طرح شده بود و در موضوع مسکن در دولت روحانی ترک فعل اتفاق افتاده و مجلس پیگیری موضوع را مورد توجه دارد و ساماندهی مسکن در دستور کار قرار گرفته و با توجه به تاکید رهبر بر رونق تولید، یکی از این بخش‌ها تولید مسکن است که می‌تواند مولد اشتغال و چرخه اقتصادی باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یاد آورشد: تولید مسکن یک طرح بود که توسط مجلس بررسی و تایید شد و آیت الله رئیسی تنها وعده داده است این طرح را اجرایی کند.

باقری در ادامه به وضعیت تامین آب در بسیاری از مناطق استان و عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان در تامین آب شرب، گفت: عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در تامین آب بسیاری از مناطق استان نامطلوب بود.

وی با بیان اینکه در خشکسالی‌های سال گذشته و امسال موضوع مشکل آب شرب و کشاورزی را به دنبال داشت، ادامه داد: در این میان فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه در برخی از روستاها از آب شرب برای احشام و آبیاری مزارع و باغچه‌های خانگی استفاده می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: