شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
نماینده نهبندان و سربیشه:
عجب شیر پرس - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به پیگیری‌های یک سال گذشته برای بازارچه دوکوهانه گفت: هماهنگی‌های نهایی داخلی برای بازگشایی این مرز تا پایان شهریور انجام می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، مصطفی نخعی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده طی یک سال گذشته برای بازگشایی معبر رسمی دوکوهانه اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سال گذشته برای بازگشایی این بازارچه انجام دادیم رایزنی با مسئولان افغانستان در سفر به این کشور بود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: البته سفر برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های ایران در افغانستان بود اما گفت و گو هایی با نمایندگان مجلس شورای ملی و سنای افغانستان و وزیر تجارت و وزیر امور خارجه این کشور در این خصوص داشتم.

نخعی ادامه‌ داد: سؤال از وزیر وقت کشور و معاونان این وزارتخانه از دیگر اقداماتی بود که برای پیگیری بازگشایی معبر و بازارچه دوکوهانه انجام شد و در نهایت نیز مصوبه کارگروه ویژه مرز وزارت کشور را در زمینه این بازگشایی أخذ کردیم.

وی گفت: با توجه به تغییر دولت افغانستان و متفاوت شدن شرایط در حال حاضر در شرایطی به سر می‌بریم که امکان بازگشایی بازارچه‌هایی که رسمیت دارند، وجود دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش‌های ویژه استاندار خراسان‌جنوبی و مرزبانی و … برای پیگیری بازگشایی بازارچه دوکوهانه یادآور شد: البته هنوز بازگشایی انجام نشده و برخی از هماهنگی‌ها در داخل کشور مانده که بنا به قول استاندار خراسان‌جنوبی تا پایان شهریور انجام می‌شود.

نخعی اظهار کرد: در نهایت می‌توان گفت اگر تاجری تمایل به ارتباط تجاری با تاجری از کشور افغانستان داشته باشد به زودی این امکان از طریق معبر دوکوهانه فراهم می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: