دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
عجب شیر پرس - رئیس پلیس فتا استان از کاهش بیش از ۵۰ درصدی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در پنج ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: با مجموعه اقدامات پیشگیرانه‌ای که اجرایی شده است، فعالسازی و استفاده حداکثری کاربران از قابلیت رمزهای دوم یکبارمصرف (پویا) که بخش عمده‌ای از آن به ارایه آموزش‌ها و فرهنگسازی صورت پذیرفته مرتبط است، در بازه زمانی پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی شکل گیری این عنوان مجرمانه هستیم.

وی افزود: البته در کنار کاهش چشمگیر وقوع برداشت اینترنتی غیرمجاز، جرم مزاحمت اینترنتی در حدود ۴۶ درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است و این اتفاقات مثبت با همراهی رسانه‌های دیجیتال و چاپی استانی با پلیس فتا استان در موضوع ارتقاء آگاهسازی عمومی و افزایش سواد رسانه‌ای مردم و در تعاقب توجه کاربران عزیز استان به توصیه‌های پیشگیرانه ارائه شده محقق شده است.

رئیس پلیس فتا استان عنوان کرد: علیرغم پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاص پی جویی جرایم سایبری، با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی استان و با محوریت پلیس فتا استان، در حدود ۹۵ درصد جرایم سایبری پنج ماهه سال جاری کشف شده و بیش از ۸ درصد در مقوله کشفیات جرایم سایبری در مقایسه با پارسال، افزایش کشف داشته و موفق‌تر عمل کرده‌ایم.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، قاسمی در خاتمه از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد: تا قبل از حضور در اینترنت و هرگونه اقدام در فضای مجازی، جهت استفاده آگاهانه و ایمن به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و از محتویات آموزشی بارگزاری شده اطلاع حاصل کنند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: