دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
عجب شیر پرس - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال جشنواره موسیقی و نیز جشنواره تئاتر منطقه‌ای این استان در شهرستان مشگین شهر برگزار خواهد شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، عبدالله بحرالعلومی در نشست با هنرمندان شهرستان مشگین شهر گفت: با توجه به جایگاه این شهرستان در عرصه موسیقی تصمیم بر این شده است که جشنواره موسیقی استانیاردبیل در ایام الله دهه فجر در مشگین شهر برگزار شود.

وی اضافه کرد: این شهرستان از لحاظ فرهنگی و هنری دارای ظرفیت‌های ویژه ای است که رشته موسیقی نیز در این میان، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی افزود: هنرمندان موسیقی شهرستان مشگین شهر همیشه در عرصه های مختلف استانی و ملی و حتی بین المللی خوش درخشیده اند و هنرمندان این رشته سرآمد بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر پس از ۱۸ سال در این شهرستان خبر داد و افزود:با توجه به اینکه تئاتر در شمال استان، بصورت جشنواره منطقه‌ای مغان و با حضور شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و گرمی و همچنین در جنوب استان با عنوان جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال و با حضور شهرستانهای خلخال و کوثر برگزار می‌شودامسال جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین شهر و به نوعی مرکز استان با حضور شهرستانهای سرعین، نیر و نمین برگزار خواهد شد.

بحرالعلومی گفت: رویدادهای فرهنگی و هنری، بعنوان شناسنامه هویتی شناخته می‌شود و به نوعی آبروی یک جامعه است وحل شدن برخی مشکلات و نارسایی های اجتماعی از طریق تأثیرات فرهنگ و هنر خواهد بود و فرهنگ و هنر بعنوان ابزاری مستحکم در این زمینه، عمل خواهد کرد.

وی در خصوص شورای نظارت بر نمایش این شهرستان نیز بیان کرد: در حال حاضر، پنج گروه تئاتری در شهرستان مشگین شهر فعال است و با بررسی‌های انجام شده و در جهت تسریع در اجرای تئاتر در این شهرستان، سعی خواهیم کرد شورای نظارت بر نمایش مشگین شهر نیز تشکیل و بصورت مستقل عمل نمایند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: