پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
به مناسبت سومين جشنواره عاشيقلار دئيشمه سي
عجب شیر ما - سومين جشنواره عاشيقلار "دئيشمه سي"، فضاي هنري موسيقي عاشيقي در تبريز را بهاري مي كند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، سومين جشنواره عاشيقلار دئيشمه سي در ماه‌هاي پاياني سال و در استقبال از نوروز طبيعت با اعلام فراخواني نسبت به جذب هنرمندان اين بخش ارزشمند هنري اقدام کرده است.

 

به گفته حسین آذرنيا، اين اقدام بنا به درخواست‌هاي مكرر هنرمندان حوزه موسيقي عاشيقي و با عنايت به تاثيرگذاري دو دوره قبلي اين جشنواره برگزار مي‌شود و انتظار مي رود آثار ماندگاري در اين جشنواره براي فرهنگ و هنر شهر خلق شود.

 

مديرعامل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، برگزاري اين جشنواره را زمينه ساز خلق آثار ماندگار دانست و گفت: در تلاش هستيم تا تمام ضوابط و ويژگي هاي برگزاري يك جشنواره موفق و عالي در اين دوره رعايت شود.

 

وي از اعلام فراخوان سومين جشنواره عاشيقلار دئيشمه سي طي روزهاي آينده خبر داد و گفت: اميدواريم مانند دو دوره قبلي اين جشنواره با استقبال عاشيق‌هاي تبريز و شهرهاي همجوار مواجه شده و در نهايت مجموعه اي ارزشمند از تلاش هنرمندان حوزه موسيقي عاشيقي تدوين و ماندگار شود.

 

گفتني است دو دوره قبلي جشنواره عاشيقلار دئيشمه سي با محوريت موضوعي معرفي آثار عاشيق عباس توفارقانلي و عاشيق خسته قاسيم تيكمه داشلي و با حضور گسترده هنرمندان موسيقي عاشيقي برگزار شده بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: