پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
عجب شیر پرس _ وزیر اقتصاد در پی بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی و مشاهده نارضایتی مردم از فرایند رجیستری گوشی‌های مسافری، دستور به تشکیل کارگروه ویژه‌ای داد تا طی ۱۰ روز آینده فرایند رجیستری گوشی‌های مسافری کاملاً غیرحضوری شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم، «احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود از ارسال نامه‌ به رئیس‌کل گمرک برای تغییر در فرایند رجیستری گوشی‌های مسافری خبر داد:

«در بازدید میدانی از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)، در خصوص رجیستری تلفن همراه شکایات هم‌وطنان از فرآیند این موضوع مشاهده گردید. بررسی‌ها نشان می‌دهد دریافت عوارض جهت رجیستری تلفن همراه به‌روش فعلی موجب ایجاد فساد به‌دلیل رانت انحصاری واردات گردیده و حق مسلم مسافرین را تضییع نموده است. با توجه به اختیارات گمرک ایران که در قانون امور گمرکی تصریح شده است، لازم است اقداماتی به‌منظور برطرف شدن مشکلات پیش‌آمده انجام گیرد.»

به همین منظور وزیر اقتصاد دستور داد با محوریت گمرک جمهوری اسلامی ایران، کارگروهی متشکل از  وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شود.

با توجه به این موضوع و طبق نظر وزیر اقتصاد، رجیستری گوشی‌های مسافری تا 10 روز آینده باید کاملاً غیرحضوری شود و کارگروه موردنظر بایستی ظرف مدت 10 روز فرایند رجیستری گوشی‌ها را به‌نحوی تنظیم کند که ثبت کلیه تلفن‌های همراه مسافری به‌جز کالاهای لوکس (که مصادیق آن در کارگروه تعیین و اعلام می‌شود) و نیز فرایند واردات تجاری این محصولات بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفاً از طریق یک درگاه غیرحضوری انجام شود تا از تشکیل صف‌های رجیستری تلفن همراه و کالاهای مشابه با مراجعه به سامانه‌های مختلف جلوگیری به‌عمل آید.

احسان خاندوزی همچنین درخواست کرده است ترتیبی در مورد تلفن‌های همراه مورد استفاده مسافرین (مستعمل) یا هدیه‌های همراه آنان اتخاذ شود که همانند کالاهای تجاری قلمداد نشوند و با کمترین تشریفات و سریعترین زمان رجیستر شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: