جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
معاون استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - تبریز - ایرنا - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها در راستای روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی کلانشهر تبریز خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدصادق پورمهدی' در شورای ترافیک شهر تبریز افزود: محدوده ترافیکی این طرح در دو هفته آتی تعیین می شود.
وی همچنین از ساماندهی خیابان جمهوری اسلامی در مرکز شهر تبریز خبر داد و گفت: تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی باید میزبان خوبی برای گردشگران خارجی باشد و بخشی از شاخصه های این میزبانی مناسب با کاهش ترافیک شهری مرتبط است.
معاون حمل و نقل شهرداری تبریز نیز با اشاره به افزایش میزان ترافیک در سطح شهر گفت: با نزدیک شدن به ایام عید و افزایش ترافیک در مرکز شهر اعمال محدودیت های ترافیکی اجتناب ناپذیر است.
یعقوب وحید کیا افزود: علاوه بر محدودیت ترافیکی، نصب تابلوهای ترافیکی، ساماندهی پارکینگ ها و ایستگاه های حمل و نقل نیز از جمله مباحث مهم ترافیکی در شهر تبریز است.
وی به پیاده راه کردن خیابان جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح مابین خیابان دارایی و میدان نماز به دلایل افزایش جذابیت و زیبایی بازار تبریز، ارزش نهادن به حقوق عابران پیاده، توسعه حمل و نقل، کاهش سوخت و اصلاح الگوی سفر مورد توجه است.
وحیدکیا میزان استفاده از اتوبوس برای مسافرت های داخل شهری را 68 درصد اعلام کرد و افزود: در محدوده ی طرح پیاده راه خیابان جمهوری ایستگاه های حمل و نقل بار و تاکسی و برای عابران پیاده نیز وسایل ویژه ای شبیه تراموا در نظر گرفته شده است.
وی از عدم مدیریت بار در محدوده بازار انتقاد کرد و افزود: ایجاد ترافیک ناشی از بارگیری ها و نابسامان بودن ورودی بازارها در شأن بازار تاریخی تبریز نیست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: