پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
عجب شیر پرس _ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود قول مساعد وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا، استان همچنان با کمبود واکسن مواجه است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، عباسعلی درستی با بیان این‌که به رغم قول‌ مساعد وزارت بهداشت در روزهای اخیر مبنی بر افزایش تعداد واکسن‌های تحویلی به استان‌ها، متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است، افزود: اکنون تنها دوز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در آذربایجان شرقی تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: هنوز دوز دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک به دستمان نرسیده و تعداد واکسن‌های تحویلی به استان نیز کفاف سرعت تزریق و مراجعه کنندگان را نمی‌دهند.

وی با اشاره به تداوم وضعیت افزایشی بستری‌ها، فوتی‌ها، موارد جدید ابتلا و مراجعان سرپایی کرونایی در آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه از روز گذشته، ۲ شهر اسکو و کلیبر نیز به جمع شهرهای قرمز استان اضافه شده‌ اند.

درستی ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در شهرهای قرمز و حدود سه تا چهار درصد جمعیت در چهار شهرستان نارنجی ورزقان، خداآفرین، هوراند و چاراویماق سکونت دارند.

وی یادآوری کرد: با وجود روند بحرانی کرونا در استان، روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال کاهش است.

وی گفت: با توجه به این‌که هنوز واکسیناسیون تکمیل نشده و روند آن با سرعت پایینی انجام می‌گیرد، تنها راه کنترل بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، آمار بستری های کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی در روزهای گذشته به بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر و تعداد فوتی به حدود ۲۰ نفر در روز افزایش یافته است.

در همین حال، فرخ جلالی، مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز نیز هفته گذشته از افزایش ۲ برابر آمار فوتی های کرونا و نوبتی شدن تدفین آنها در این کلان شهر خبر داده بود.

این در حالی است که اوایل سال جاری تعداد بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی زیر ۵۰۰ نفر و تعداد فوتی های روزانه چهار پنج نفر بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: