يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه ۴ مورد تخلفات انتخاباتی استان به دستگاه قضایی معرفی‌شده است،‌ گفت: به برخی از کاندیداهای متخلف تذکرات شفاهی و کتبی ارائه شد و تا روز انتخابات امکان رد صلاحیت وجود دارد

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، سعید شبستری خیابانی در جلسه ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه اصل اول در انتخابات، حضور حداکثری برای افزایش اقتدار نظام و تقویت پایه‌های نظام است، اظهار داشت: 7 اسفند باید شاهد یک حماسه سیاسی در کشور باشیم.

وی، با بیان اینکه شرکت در انتخابات، پیمان مجدد با آرمان‌های انقلاب و نظام است، افزود: پایبندی به اصول اخلاقی، نظام و رهبری، تبعیت از اندیشه‌های امام خمینی (ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری، پایبندی به قانون و حفظ وحدت با وجود تفکرات مختلف در داخل نظام، باید مدنظر همه گروه‌ها و افراد حاضر در انتخابات باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نیازمند انسجام ملی و وحدت ملی هستیم که با برگزاری این انتخابات باید تقویت شود، گفت: همه ما در آبادانی و اقتدار نظام سهیم هستیم و باید با نقد منصفانه و در چارچوب قانون به این امر کمک کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی که منافع ما به خطر می‌افتد، نباید قانون را زیر پا بگذاریم و بدون تنش، انتخابات را برگزار کنیم، تصریح کرد: افرادی که احساس می‌کنند حق آن‌ها ضایع‌شده باید از طریق قانون پیگیری کنند.

شبستری خیابانی، با تأکید بر اینکه افراط‌وتفریط نباید در انتخابات گسترش یابد، خاطرنشان کرد: مردم خواهان آرامش و احترام به قانون هستند، اگر شعار قانون‌گرایی می‌دهیم باید خود نیز عمل کنیم، چراکه در رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت، قانون راه‌حل را مشخص کرده و باید از این طریق پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همه به صحنه بیایند و مردم را برای ورود به انتخابات تشویق کنند، ابراز داشت: انتخابات مسابقه‌ای برای خدمت است و نه برای قدرت،

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه برخی کاندیداها وعده‌های دروغینی می‌دهند که امکان اجرایی کردن آن در مجلس هم وجود ندارد، افزود: رسانه‌ها باید برای افزایش آگاهی مردم در انتخاب اصلح کمک کنند و در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سیاه نمایی اقدامات انجام‌شده دولت‌ها نباید صورت گیرد، تصریح کرد: خدمات زیادی در این نظام انجام‌شده و مردم نیز صبورانه پشت سر انقلاب هستند و حاضرند حتی جوانان خود را فدای این کشور و انقلاب کنند.

وی، اعلام اسامی افراد رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده دریکی از رسانه‌های را مصداق بی‌اخلاقی عنوان کرد و با تأکید بر اینکه این موضوع پیگیری قضایی می‌شود،‌ گفت: این رسانه لیست انتخابات را به‌طور کامل منتشر کرد که منشأ آن باید شناسایی‌شده و برخورد شود.

شبستری خیابانی، با اشاره به اینکه 4 مورد تخلفات انتخاباتی استان به دستگاه قضایی معرفی‌شده است،‌ تصریح کرد: به برخی از کاندیداهای متخلف نیز تذکرات شفاهی و کتبی ارائه شد و تا روز انتخابات امکان رد صلاحیت وجود دارد، لذا باید همه کاندیداها با مراقبت،‌ از آلودگی و وامدار شدن به برخی افراد و گروه‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به  تأیید صلاحیت 358 نفر از 623 نفر داوطلب ثبت نامی در آذربایجان شرقی،‌ اظهار داشت: در کنار انصراف برخی داوطلبان، 111 نفر رد صلاحیت و 122 نفر عدم احراز صلاحیت شدند که درمجموع با تأیید 60 درصدی داوطلبان آذربایجان شرقی،  تأیید صلاحیت در اسن استان نسبت به میانگین کشوری که حدود 40 درصد است، بسیار مطلوب است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، با اشاره به شماره سامانه پیامکی ستاد انتخابات استان برای ارتباط دو طرفه مردم و کاندیداها، گفت: شماره 10003334 برای تبادل شکایات و پیام مردم در مورد انتخابات راه‌اندازی شده و پیام‌های ارسالی مردم نیز به صورت جدی از سوی ستادهای اجرایی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی فرمانداری‌ها با فیبر نوری به ستاد انتخابات آذربایجان شرقی وصل شده‌اند، افزود: با این اقدام، سرعت و امنیت انتقال اطلاعات ستاد انتخابات استان افزایش‌یافته و اقدامی ارزشمند و نمونه در سطح کشور است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: