جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
عجب شیر پرس _ مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات گفت: با توجه به تداوم خشکسالی شدید در سال جاری ظرفیت ناوگان آبرسانی سیار در این شهرستان ۷۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین توکلی روز شنبه اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ روستای شهرستان قاینات به دلیل برخوردار نبودن از شبکه آبرسانی یا نبود آب شرب بهداشتی با تانکر آبرسانی می‌شوند که در سال جاری هلال احمر و شهرداری‌ها نیز در آبرسانی به مناطق روستایی با ما همکاری داشته‌اند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح شبکه لوله‌کشی فرسوده آب گفت: ۳۰ کیلومتر از شبکه فرسوده لوله‌کشی شهرستان قاینات با اعتبار ۶ میلیارد تومان اصلاح شد همچنین  عملیات اصلاح ۱۰ کیلومتر دیگر از شبکه فرسوده با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شروع شد که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات بیان کرد: توسعه ۱۵ کیلومتر از شبکه عمده آبرسانی در مناطق محروم و روستایی نیز با اعتبار ۲ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی بر ضرورت رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکان تاکید کرد و افزود: ۶۶ درصد مشترکان شهرستان قاینات الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و ۱۸ درصد آنان مشمول طرح آب و برق امید بوده‌اند و فقط ۱۶ درصد پرمصرف یا بدمصرف هستند.

توکلی گفت: امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات با ارائه خدمات به ۵۲ هزار مشترک شهری و روستایی بیش از پنج میلیارد تومان طلبکار است.

وی اضافه کرد: از آذر سال ۱۳۹۷ تا بهمن ۱۳۹۹ برای اجرای فاضلاب شهرستان قاینات و خط انتقال فاضلاب هزار واحدی ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه و انشعاب ۹۹۶ واحد مسکونی مجتمع غدیر به شبکه فاضلاب متصل شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات گفت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب هم ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرارداد تصفیه‌خانه با سرمایه‌گذار منعقد شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با مشترکان غیرمجاز افزود: این طرح در دستور کار قرار داشته و با تمامی مشترکان غیرمجاز پس از تذکر لازم برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

حدود ۴۵۰ روستای این استان برای مصارف شرب و بهداشتی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

بنابر اعلام شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خشکسالی سال‌ جاری در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده به طوری که نسبت به سال آبی در مدت مشابه سال گذشته بارش‌ها در این استان حدود ۵۶ درصد کمتر شده است.

این کاهش بارندگی‌ها، کاهش روان‌آب‌ها و افت ورودی سدها در نتیجه کاهش حجم مخازن سدها را به‌دنبال داشته و راه‌اندازی قرارگاه استانی آب از اقدامات مسوولان استان در ابتدای امسال برای مقابله با پیامدهای خشکسالی بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: