چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
عجب شیر پرس _ رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، مدت ایستایی استان در اوج موج پنجم کرونا را طولانی پیش‌بینی کرد و گفت: بیش از ۲ هفته است که در این وضعیت قرار داریم و شرایط موجود حاکی از آن است که این وضعیت تا چند هفته آینده نیز تداوم داشته باشد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجید شیرانی روز شنبه افزود: در حالی که از ۱۵ روز گذشته به قله موج پنجم کرونا رسیده‌ایم اما به علت تعداد بالای بیماران سرپایی و بستری این موج تاکنون فروکش نکرده است و پیش‌بینی می‌شود پس از گذشته چند هفته دیگر، روند نزولی با شیب کُند شکل گیرد.

وی ادامه داد: در موج‌های قبلی زمانی که به قله می‌رسیدیم در حدود ۲ هفته بعد روند نزولی آغاز می‌شد اما در این موج به سبب کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعداد بیماران بسیاری افزایش پیدا کرده است و امیدی به آغاز روند نزولی در کوتاه‌مدت وجود ندارد.

شیرانی، یکی دیگر از دلایل طولانی شدن موج پنجم کرونا را شروع دیرهنگام این موج در استان نسبت به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی اعلام کرد و گفت: استان‌های زاگرس‌نشین دیرتر از دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های جنوبی وارد موج پنجم کرونا شدند از این رو خروج از این موج نیز با تاخیر همراه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از چندین ماه گذشته جزو ۱۰ استان نخست کشور در میزان بروز شیوع کرونا بوده است، اظهار داشت: بیشترین علت این موضوع، برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در استان است به طوری که عامل ۸۰ درصد شیوع ویروس، برگزاری همین تجمعات است.

شیرانی از ابتلای ۶۸ هزار و ۶۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۷۵ بیمار جان خود را از دست دادند، در حدود ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند و مابقی نیز بهبود یافتند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع بیماران بستری حال ۷۳ نفر بدحال است و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: