جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
عجب شیر پرس _ ‌عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس تعامل جدی با دولت خواهد داشت و توقع داریم دولت هم به وظایف قانونی خود با دقت عمل کند مجلس در حیطه نظارت، قانونمندی حداکثری را از دولت مردمی و انقلابی توقع دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهروز محبی نجم‌آبادی روز شنبه با اشاره به رای حداکثری نمایندگان به اعضای کابینه گفت: از مجموع ۱۹ وزیر پیشنهادی تنها یکی از وزیران پیشنهادی رای اعتماد مجلس را کسب نکرد . در عین حال دامنه تغییرات معناداری میان‌آرای برخی از وزیران دیده شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این دامنه تغییرات نشانگر این است که در فضای مجلس تضارب آرا و مقابله‌ای در رد یا تایید وزیران به شکل جدی وجود داشت. برخی از نمایندگان با استدلال‌هایشان برای رد برخی از وزیران پیشنهادی تلاش ‌کرده و عده‌ای هم با منطق و استدلال و خود سعی می‌کردند گزینه پیشنهادی مورد نظرشان اعتماد لازم را از مجلس کسب کند.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: این دو هفته برای مجلس، ‌دو هفته‌ خاص بود و مجلس نمایشی ارزشمند از مفاهمه، تضارب آرا، فضای نقد و انتقاد را به منصه ظهور رساند و نهایتا نمایندگان به این تصمیم رسیدند که به این کابینه با این مشخصات رای اعتماد بدهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه نمایندگان به عنوان ریل‌گذاران مسیر حرکت لوکوموتیو عمل خواهند کرد، افزود: ما باید به قوانینی که به هر حال مسیر حرکت را دچار اشکال می‌کند در تنقیح، اصلاح و قوانین جدید توجه ویژه داشته باشیم.

مجلس تعامل جدی با دولت خواهد داشت

وی درباره تعامل مجلس و دولت گفت: مجلس تعامل جدی با دولت خواهد داشت و توقع داریم دولت هم به وظایف قانونی خود با دقت عمل کند مجلس در حیطه نظارت، قانونمندی حداکثری را از دولت مردمی و انقلابی توقع دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: توقع ما از دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل بیشتر خواهد بود چرا که این دولت را دولت انقلابی، مردمی و قانونمند می‌دانیم و جاهایی هم که احساس کنیم دولت به وظیفه خود عمل نمی‌کند ورود خواهیم کرد و از ظرفیت قانونی که قانون اساسی و قوانین جمهوری اسلامی به مجلس داده استفاده خواهیم کرد.

مجلس چشمان بینا و ناظر ملت ایران است

محبی نجم‌آبادی اظهار کرد: وزیران باید براساس وعده‌ها و برنامه‌هایی که ارائه کردند، تلاش کنند و وعده های خود را عملیاتی سازند مجلس قطعاً چشمان بینا و ناظر ملت بزرگ ایران است و توقع دارد که دولت سیزدهم در حیطه اجرا و فضای اجرایی به فضل الهی بتواند خدمات گسترده‌ای برای ملت ایران انجام دهد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یادآور شد: علیرغم فضای نقد و انتقاداتی که به برخی از گزینه‌های پیشنهادی وزارت وجود داشت مجلس شرایط فعلی کشور را ویژه دید و تلاش کرد نسبت به آنچه رییس جمهوری به عنوان منتخب ارزشمند ملت ایران معرفی کرده، حداکثر تلاش و همکاری را با ایشان داشته باشد.

اتحاد دولت و مجلس ارزشمند و راهگشا است

نجم‌آبادی اتحاد ارزشمند و ویژه‌ میان دولت و مجلس برای حل مشکلات را پیام رای حداکثری مجلس به دولت خواند و خاطرنشان کرد: پیام ما به خارج از کشور و به ملت ایران این است که بدانند که اتحاد ارزشمند و ویژه‌ای میان دولت و مجلس برای حل مشکلات ملت به وجود آمده است و این اتفاق می‌تواند راهگشا باشد و مشکلات کشور به فضل الهی حل شدنی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی تقریبا دو هفته‌ای به گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی ۱۹ وزارتخانه دولت سیزدهم، به ۱۸ وزیر رای اعتماد دادند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: