چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
عجب شیر پرس _ یکی از مقامات آمریکایی از تصمیم‌گیری بایدن درباره احتمال تمدید زمان خروج از افغانستان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقامات آمریکایی که خواسته است نام و یا سمت وی فاش نشود اعلام کرده است که، با توجه به اینکه طالبان طی روز‌های اخیر هشدار‌های شدید را درباره به تعویق افتادن تاریخ خروج کامل از افغانستان به واشگنتن اعلام کرده است و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است تا طی ۲۴ ساعت آینده درباره تمدید یا عدم تمدید تاریخ خروج از افغانستان تصمیم گیری کند.

این مقام آمریکایی افزود: بایدن تمایل به بررسی نحوه پیشبرد روند خروج از افغانستان دارد، اما برخی از مشاوران وی ضمن اشاره به دلایل امنیتی، درباره تمدید ضرب‌الاجل خروج از افغانستان به وی هشدار داده اند.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که بایدن در جریان نشست مجازی سران کشور‌های عضو گروه ۷، اشاره‌ای به تمایل خود برای تمدید تاریخ خروج از افغانستان داشته باشد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر اعلام کرده بود که تاخیر در خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پیامد‌های ناگواری برای آمریکا دارد.

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از زمان برگزاری نشست مجازی رهبران گروه هفت، اعلام کرده است که، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است در روز سه شنبه ۲۴ اوت (دوم شهریور) بصورت مجازی با رهبران گروه هفت درباره بحران افغانستان دیدار و گفتگو کند.

وی افزود: در این نشست مجازی قرار است رهبران گروه هفت درباره تداوم هماهنگی نزدیک در زمینه سیاست‌های مرتبط با افغانستان و تخلیه نیرو‌های آمریکایی و شهروندان افغانستانی که با آمریکا همکاری نزدیک داشته اند و نیرو‌های افغانستانی به بحث و رایزنی بپردازند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: