شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان:
عجب شیر پرس _ رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سید جواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارتخانه جهادکشاورزی، توانایی حفظ امنیت غذایی کشور را در شرایط تحریم دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، "اسفندیار حسنی مقدم" روز سه‌شنبه  افزود: ساداتی نژاد ، دارای روحیه جهادی و سابقه کاری وی بیانگر خستگی ناپذیری  و کارآمدی است.

وی با اشاره به مدرک دکترای هیدرولوژی وزیر پیشنهادی جهادکشاوری گفت: ساداتی نژاد فردی سالم با روحیه فساد ستیزی است که با معیار و شعارهای رییس جمهوری همخوانی و تطابق دارد.

وی برنامه محوری را از دیگر ویژگی های ساداتی نژاد برشمرد و ادامه داد: برنامه ارئه شده او تحت عنوان تحول بخش کشاورزی، قوی و کارآمد است و تمامی شاخصه های تولید زراعی، باغی، دامی و حفظ منابع پایه را ارتقا می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان امنیت و سلامت غذایی را رسالت وزارتخانه مرتبط عنوان کرد و افزود: ساداتی نژاد می تواند اقتدار غذایی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور را با شرایط تحریم از مسیر درستی عبور دهد و با توجه به اینکه یکی از ابرچالش های امروز مساله آب است، وی توان علمی مدیریت این موضوع را دارد.

حسنی مقدم افزود: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی شناخت و علم کافی برای تصدی در این پست را دارد که باید برای دستیابی به برنامه های خود از معاونان و روسای استانی توانمند، کارآمد، جهادی، علمی و برنامه محور استفاده کند.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی و ۱۱ تا ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی را دارد اما سرمایه گذاری دولت ها پس از انقلاب تاکنون در این بخش کمتر از پنج درصد بوده است که باید برای افزایش این رقم و ارتقای ارزش افزوده بخش کشاورزی در کشور تلاش شود.

ساداتی‌نژاد ۴۹ ساله عضو هیات علمی دانشگاه تهران است که ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را در مجلس یازدهم برعهده دارد، وی که دکتری آبخیزداری خود با گرایش هیدرولوژی را از دانشگاه دولتی مسکو دریافت کرده است در دولت دهم معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: